JORNADA STEAMCat-TTEbre. Equitat de gènere. Recurs per als docents

El passat dimecres 3 de març vam ser presents a la jornada de treball del projecte STEAM Cat amb el grup de centres de Terres de l’Ebre. La temàtica de la sessió va anar dirigida al voltant de l’equitat de gènere.

Vam poder gaudir de la conferència “Com STEAM en equitat de gènere?” (enllaç Youtube) a càrrec de Núria Solsona Pairó, química, màster en Didàctica de les Ciències Experimentals, Doctora en Ciències de l’Educació per la Universitat Autònoma de Barcelona i  membre de CoeducAcció. És un bon recurs per treballar-lo en reunió de cicle, coordinacions d’equips, reunions de departament i/o claustre.

Algunes de les qüestions que la ponent va tractar són:

• Cal tenir clar els conceptes sexe i gènere
  • Desaparició dels gèneres: llibertat per a ser com som.
  • Els primers anys de vida dels infants són els fonamentals. L’escola infantil i primària és la més important. L’escola transmet els estereotips sense ser-ne conscients.
  • Hem d’analitzar l’escola, els seus espais, els materials que utilitzem i a nosaltres mateixos. Hem de ser conscients d’allò que fem per poder-ho canviar.
  • Cal canviar els hàbits sexistes a l’escola.
  • La coeducació com a marc educatiu global és el nucli central de l’educació.

Durant la jornada també vam poder visionar el vídeo Y tú, ¿Qué quieres ser de mayor?” del projecte Conoce, Educa, Protege.Educar en igualdad, contra los prejuicios y la discriminación (una campanya de sensibilització en Drets de la Infància de la Liga Española de la Educación y la Cultura Popular, producida con TekilaMovies).: vam poder reflexionar al voltant dels estereotips de gènere a l’hora de triar les professions del futur per part dels xiquets i xiquetes. Les opcions de les primeres edats van canviant durant la infantesa fins arribar a l’adolescència, etapa on es consoliden els estereotips.