JORNADA APADRINEM Compartir, reConèixer i Celebrar

Dimarts 1 de juny va tenir lloc la Jornada plenària de cloenda del PIN Apadrinem el nostre Patrimoni ” Compartir, reConèixer i Celebrar” . Els centres protagonistes van ser els que enguany finalitzen els tres anys de programa.

Durant la sessió vam poder gaudir de peces musicals del projecte del CdA Pau Casals Salvem la Terra, totes elles triades amb molta cura per poder-nos ajudar al procés de reflexió al voltant del programa de d’un punt de vista emocional.

Estructura de la jornada :

.Presentació i benvinguda a càrrec del Sr. Josep Lluís Serrano, subdirector general de Transformació Educativa i de la Sra. Begona Folch, Cap de Servei d’Èxit Educatiu i Noves Oportunitats.

.Valors del programa Apadrinem. Activitat interactiva utilitzant l’eina LearnLab.Net per treballar quins són els valors que aporta el programa a banda del valor de la confiança, seguint el model de Simon Dolan.

. Taula rodona al voltant dels eixos: presa de decisions per part de l’alumnat, programa com a facilitador de la transformació i palanca de canvi i fer xarxa amb el territori.

.Visita virtual (Padlet) a diferents programes Apadrinem dels centres que aquest curs finalitzen els tres anys del programa

. Reflexió final i cloenda

Ens agradaria destacar algunes de les reflexions que vam poder escoltar…

• Si l’alumnat participa en la presa de decisions afavorim la motivació i, per tant, augmenta el grau de participació, el sentiment de pertinença i el progrés en el procés d’aprenentatge.
  • Partint de l’estima per l’entorn, neix el coneixement de l’entorn.
  • S’aprèn de la reflexió sobre l’experiència i de la seva expressió, no només de l’experiència.
  • Fer xarxa amb l’entorn és imprescindible per poder fer un aprenentatge real.
  • El programa Apadrinem és palanca de canvi al centre.
  • Els valors són inherents al programa, són transversals.

Si voleu visionar tota la jornada, ho podeu fer clicant…aquí