CONTE L’Univers divers

“L’univers divers’” és el primer llibre editat per l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida Fundació Dr. Pifarré (IRBLleida), adreçat a l’alumnat de primària. L’autora és Alba Bellart Castellví (mestra, logopeda) mare d’una nena amb una malaltia minoritària. Les il·lustracions del llibre són una obra de la filla de l’autora, Núria Usón Bellart.

Els objectius de la publicació són:

• Visibilitzar, conscienciar i canviar la mirada davant del món de les malalties minoritàries.
  • Poder fer un treball emocional de com poder afrontar millor una malaltia crònica.
  • Promoure més la recerca mèdica en aquest tipus de patologies.

Sinopsi: en una escola de primària celebren Sant Jordi i fan un concurs literari dedicat a les malalties rares o infreqüents. Cada grup classe elabora un conte diferent però amb un denominador comú: tots els i les protagonistes tenen una malaltia d’aquest tipus.

Els beneficis obtinguts per la venda es destinaran a la recerca en malalties minoritàries realitzada per personal investigador de l’IRBLleida.
*imatge propietat de l’autoria del llibre