CONFERÈNCIA XAVI FORCADELL “GESTIÓ SOCIOEMOCINAL A L’AULA”. Anotacions i enllaços d’interès

Dilluns 25 d’octubre va tenir lloc la primera conferència del cicle  Gestió socioemocional a l’aula. Dinàmiques i cercle restauratiu per la convivència.. Va anar a càrrec de Xavi Forcadell, mestre, psicomotricista i educador emocional. Sota el títol Gestió emocional a l’aula es van treballar conceptes i estratègies com ara:

• Què hem de fer quan apareixen les emocions (totes) amb el nostre alumnat a l’aula.
  • El paper dels adults quan els infants mostren les seves emocions
  • Concepte d’empatia
  • Quin és l’objectiu de l’adult docent respecte als infants de la seva aula. Concepte d’assertivitat i mirall.
  • Relació adult-alumne/a a l’escola.
  • Adaptació de les propostes didàctiques als infants.
  • Estratègies per resoldre els conflictes amb els infants. L’observació com estratègia més important per entendre/ comprendre a l’infant.
  • Error com a oportunitat d’aprenentatge.
  • Proposta per millorar les relacions alumne-adult: formació.

Podeu consultar la web del Xavi Forcadell Eduquem per créixer  i accedir a tots els recursos que té publicats. Dins de l’espai de recursos gratuïts podeu trobar: