Refugi 2020-2021

Curs 2020-2021

Tornem a l’activitat

La natura no s’atura mai. No sap de Coronavirus i s’adapta, a mesura que la maltractem, a les conseqüències de la contaminació, el canvi climàtic i l’escalfament global. Però, i nosaltres ens adaptem tan bé? Us deixem aquesta reflexió per començar aquest nou curs tan diferent, ple de reptes i noves situacions per a les quals, ni tan sols, sabem si estem preparats.

I com comencem aquest curs 2020-2021?

Ara que ja fa uns quants anys que dinamitzem els nostres horts escolars amb el Projecte del Refugi de Llavors de la Noguera, ja deveu estar al cas de què tot just acabem la festa del Pilar que ens dóna el tret de sortida per a la sembra de l’hort d’hivern.

En la darrera sessió del curs passat tothom vàreu manifestar la voluntat de continuar i mantenir viu un projecte basat en la sostenibilitat, la cura de l’entorn, l’autoabastiment amb la producció dels propis aliments i la lluita activa contra el canvi climàtic. Aquest any però, amb la Covid-19, hem de adaptar-nos a noves maneres de treballar i compartir per tal de complir amb totes les restriccions i mesures de seguretat, i per tant, reinventar la formació i l’acompanyament que podrem fer d’aquesta i de moltes altres activitats de formació.

En el vostre cas, no hi ha cap limitació per poder continuar treballant en el projecte de l’hort en el vostre centre educatiu, ja que es tracta d’una activitat a l’aire lliure i que es pot dur a terme amb seguretat amb els grups bombolla de cada curs. Tot i això, hem vist la sobrecàrrega que esteu portant a sobre i la dificultat que suposaria convocar més trobades virtuals en horari de tarda, per la qual cosa, si us animeu a reprendre l’activitat de l’hort, aquesta és la nostra proposta per a aquesta primera sessió del Refugi de Llavors 2020-2021:

A partir del 14 d’octubre podeu passar pel CRP de La Noguera en horari de matí a buscar llavors de la nostra col·lecció per posar en marxa el vostre hort. Al mateix temps, us farem tot l’assessorament personalitzat que necessiteu, aclarirem dubtes i us proposarem noves idees d’activitats i recursos que podeu treballar amb els cultius del vostre hort i en altres aspectes relacionats amb la sostenibilitat i els medi ambient. Com en tota la resta, farem la feina, però diferent!

L’hort del CRP

Arriba octubre i toca reactivar els horts escolars. Al Servei Educatiu ja hem començat. Us deixem unes imatges de com tenim ja els nostres palots.

Cols i bròquils
Enciams
Espinacs i cebes
Carxoferes