Emociona’t amb els gegants de Balaguer!

Dins de la proposta educativa del Pla Municipal de Dinàmica Educativa, durant la setmana del 2 al 6 de novembre s’ha dut a terme l’activitat “Emociona’t amb els gegants de Balaguer”. L’activitat està dirigida a infants de primer i segon cicle d’Educació Infantil i de 1r de Primària, ha estat organitzada amb la col·laboració de l’àrea d’ensenyament de l’Ajuntament de Balaguer i s’ha realitzat al vestíbul de la casa de la Paeria.

Aquest any, com a novetat, la visita als gegants i gegantes ha estat acompanyada amb la dinamització d’una proposta educativa que han pogut gaudir més de 210 nens i nenes del municipi.

L’activitat s’ha iniciat preguntant-nos què és un gegant i hem conegut quines són les seves característiques principals. A més a més, hem reflexionat sobre com ens fan sentir els gegants i quines emocions ens desperten. Després ha arribat el moment de presentar i conèixer una mica més a fons a la Pageseta, el Pageset, la Bepeta, lo Tonet, l’Arsenda de Mormur, en Yusuf, la Comptessa d’Aurembiax, el Rei Jaume I i lo Sereno! Hem après els seus trets més característics, a què es dedicaven, quins objectes els representen…

Acabades les presentacions, se’ns ha presentat un repte en forma de conte: els gegants i les gegantes, després de la Festa Major de l’any passat, van perdre les seves robes més característiques i els seus objectes i els hem hagut d’ajudar a trobar-los. Gràcies a la participació de tots els infants, els gegants i les gegantes han recuperat les seves coses i ho hem celebrat ballant la cançó “El gegant del pi”!

L’activitat s’ha dinamitzat de forma individualitzada per grups bombolla i s’han seguit tots els protocols sanitaris pertinents perquè els infants puguin gaudir de la proposta amb totes les mesures de seguretat. Amb un total de 14 grups bombolla, els centres assistents han sigut:

• Centre d’Educació Especial l’Estel.
    • Escola Àngel Guimerà.
    • Escola La Noguera.
    • Escola Gaspar de Portolà.
    • Llar d’Infants Municipal El Patufet.

Moltes gràcies a totes i tots per participar!

Podeu llegir la notícia sobre l’activitat a Balaguer Televisió i a Ràdio Balaguer.