20F Dia mundial de la Justícia Social

L’any 2007, l’Assemblea General de les Nacions Unides va declarar el 20 de febrer com el Dia Mundial de la Justícia Social. En aquesta declaració es reconeixia la necessitat de garantir possibilitats i resultats equitatius per a tothom fent referència als aspectes econòmics i socials.

Però el concepte de creixement econòmic actual no garanteix la el benestar real de la majoria de la població mundial i afecta greument els sistemes ecològics i la vida mateixa de les persones: canvi climàtic, destrucció d’hàbitats, contaminació, sobreexplotació i conflictes pels recursos naturals…

En aquesta entrada del nostre bloc, fem palesa la relació entre la justícia social i la sostenibilitat, i també us oferim recursos i orientacions didàctiques per treballar amb l’alumnat des de la mirada de la justícia global.

Dia Mundial de la Justícia Social, 20 de febrer

També us convidem a veure aquest video, on la Yayo Herrero (antropòloga, enginyera i activista ecofeminista), explica la crisi de civilització que estem vivint a causa del canvi climàtic i del sistema hegemònic que destrueix la vida, i ens parla de com es poden aterrar les propostes de l’ecofeminisme per fer-hi front des del context educatiu.

Video Ecofeminisme, posar la vida al centre de l’escola