La Ciència al Mercadal. 2a fira d’experiments

En el marc dels Plans Municipal i Comarcal de Dinàmica Educativa que organitzen l’Ajuntament de Balaguer, el Consell Comarcal i el Centre de Recursos Pedagògics de la Noguera, el 19 d’octubre s’ha celebrat a la ciutat de Balaguer la segona fira de la “Ciència al Mercadal”. Tot i que la llevantada ha fet traslladar tota l’activitat als porxos del Carrer d’Avall i a Lapallavacara, hi han participat més de 400 alumnes i 35 professors dels centres educatius de la nostra ciutat.

Aquesta fira s’organitza sota el paraigua, mai més ben dit, del pla d’impuls de les STEAM als centres educatius de la Noguera, en el programa d’activitats de la Setmana de la Ciència, i per promocionar i valoritzar els vídeos guanyadors i participants al concurs de Vídeos Científics “Experiments de pel·lícula”.

El que es pretén amb aquesta fira és posar en valor el treball científic i tecnològic que es realitza als centres educatius, fomentar que l’alumnat esdevingui el veritable protagonista del seu aprenentatge, estimular la curiositat i la inquietud per la recerca mitjançant exhibicions i demostracions i finalment despertar vocacions científiques entre les noies i nois d’educació obligatòria i postobligatòria.

Els actors principals són, com diem, els i les infants i joves estudiants de les nostres escoles i instituts, ja que els participants a presentar les seves experiències han estat des d’Infantil fins a Secundària.

Experiments:

Educació infantil

• Els colors. ESC Gaspar de Portolà (4 experiments)

Educació primària

• El ball de la xocolata. ESC Àngel Guimerà
  • Impressió de l’Arc de Sant Martí. Escola Àngel Guimerà.
  • Water cycle. Vedruna Balaguer

Educació secundària

• Les lleis de Newton. INS Ciutat de Balaguer
  • Juguem amb globus. INS Ciutat de Balaguer
  • Calculem el pH. INS Almatà

La fira s’ha completat amb l’exposició de materials didàctics i la construcció de cúpules Leonardo per part del personal del Museu de Matemàtiques de Catalunya (mmaca) al casal de Lapallavacara. Sens dubte una activitat molt entretinguda i que segurament ha fet canviar la idea preconcebuda que bona part de l’alumnat té sobre les matemàtiques.

Visualitzeu l’activitat a Balaguer TV

Accediu al Banc d’imatges de l’activitat de la “Ciència al Mercadal” 2018