#aquiproubullying

Amb #aquiproubullying neix el programa d’innovació contra l’assetjament als centres educatius catalans. Es tracta d’un programa de prevenció, detecció i intervenció enfront l’assetjament entre iguals, en què hi podran participar els centres del Servei d’Educació de Catalunya (SEC) que imparteixin ensenyaments obligatoris que en vulguin formar part a partir del curs 2017-2018.

L’objectiu és posar al seu abast la formació, estratègies i recursos necessaris per elaborar un projecte de prevenció, detecció i intervenció davant l’assetjament amb la participació de tota la comunitat escolar, en especial de l’alumnat.

Es tracta d’un programa per centres amb una durada de 2 cursos. En el primer es farà el projecte de centre, i en el segon, s’implementarà i s’avaluarà aquest projecte. La finalitat és assolir els següents objectius:

• sensibilitzar la comunitat educativa de la importància de prevenir i erradicar l’assetjament entre iguals,
  • formar la comunitat escolar, apoderar i implicar l’alumnat,
  • prevenir possibles situacions d’assetjament, i
  • detectar, intervenir i aturar les situacions d’assetjament escolar.

Així doncs, a banda d’actuar davant les situacions de risc d’assetjament escolar, també es vol contribuir al desenvolupament personal i social de l’alumnat durant la seva escolarització. En aquest sentit, el programa #aquiproubullying vol posar l’accent en els alumnes com a observadors, com a agents actius i compromesos en la lluita contra l’assetjament, alhora que adquireixen les actituds i els valors propis de la competència social i ciutadana.

Si voleu consultar tota la documentació i informació: