Carta d’agraïment a la federació AICE

Benvolguts i benvolgudes,

Com tots sabem, el món s’ha vist colpejat per una pandèmia que ningú s’esperava, i de retruc ha afectat a tots i cada un dels àmbits de les nostres vides.

En l’àmbit educatiu hem vist com s’han hagut de tancar les escoles a nivell mundial per frenar l’avenç de la Covid19 i com ens hem hagut d’adaptar d’una forma molt ràpida per tal de poder garantir l’accés a l’educació.

Si un any enrere algú ens hagués dit que totes les escoles tindrien un pot de gel hidroalcohòlic a cada aula i que seria obligatori l’ús d’una mascareta per poder accedir al recinte escolar, haguéssim titllat a aquesta persona de il·lusa, o si més no amb la imaginació d’un guionista de Hollywood.

Però en plena adaptació a aquesta circumstància que ens ha tocat viure, algunes de les mesures tan necessàries per prevenir el contagi del virus com ve a ser l’ús de la mascareta protectora han fet aflorar situacions difícils per als nostres alumnes amb deficiència auditiva. Aquests alumnes, han vist com un dels seus pilars bàsics per comunicar-se amb la resta de la societat, la lectura labial, desapareixia.

Ràpidament, les institucions, famílies i organismes que es dediquen a garantir el benestar d’aquestes persones, han  treballat molt per poder oferir una solució a aquest problema que ha sorgit. El fruit d’aquest treball són unes mascaretes amb finestra transparent per a millorar la comunicació d’aquestes persones vulnerables.

Des del Creda Lleida, volem agrair públicament l’esforç que ha fet la federació AICE per fer-nos arribar les seves mascaretes per a millorar l’atenció del nostre alumnat. Estem ben segurs que per al nostres alumant aquest acte passarà a ser molt més que un simple gest.

Moltes gràcies.

Equip del Creda Lleida