Triatleta lleidatà demana que les curses s’adaptin als participants amb sordesa

En Sergi Jurado, ex alumne del CREDA Lleida, continua endavant amb la seva fita per aconseguir adaptar la normativa de les curses de Triatló a tots els participants amb discapacitat auditiva. Tot el nostre suport !
Podeu veure el video amb les seves reflexions.

http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/telenoticies-comarques/un-triatleta-lleidata-reclama-que-les-curses-sadaptin-als-participants-sords/video/5689013/

Tadegas, galeries multimèdia

L’ acrònim TADEGa correspon a Tecnologías de Atención a la Diversidad en la Educación Gallega .

Hi trobareu diferents sistemes de suport i / o alternatives a la comunicació verbal (SAAC).

Hi ha molts sistemes per donar suport al llenguatge verbal, sovint consisteix en gestos realitzats amb el cos o dissenys pintats sobre paper conegut com pictogrames .

Veureu que alguns es poden descarregar directament a l’ ordinador o equip, altres us connecta amb el proveïdor que els subministra directament pels seus mitjans.

http://tadega.net/galeria/arquivos/1   Aneu a la pestanya: pictogrames

 

Moviment d’Innovació Educativa de Lleida (MIE Lleida) 7a Escola d’Hivern 2017/18

LLOC
Moviment d’Innovació Educativa de Lleida. Bisbe Torres, 2
CALENDARI
Del 9 d’octubre al 14 de desembre de 2017

Del 22 de gener al 31 de maig de 2018

INSCRIPCIÓ I DESCRIPCIÓ CURSOS               

La matrícula dóna dret a realitzar: UN curs, taller o jornada amb 10, 20 o 40 h de formació.

Es registrarà l’assistència, obligatòria a l’acte INAUGURAL del 5 d’octubre de 2017 a les 18:30h, a la Sala Jaume Magre.

MATRICULA

  • Períodedel 12 de setembre al 3 d’octubre de 2017.
  • Un cop finalitzat el període de matriculació, per qualsevol consulta us podeu adreçar a mielleida@gmail.com
  • Inscripció: Per formalitzar la matrícula cal inscriure’s i pagar.
  • Pagament: Transferència on-line.

Origen: Moviment d’Innovació Educativa de Lleida (MIE Lleida) » Blog Archive » 7a Escola d’Hivern 2017/18

Conte: La Crida

La Crida,

Autors: Jaume Centelles i Désirée Grifé. Il·lustracions: Rita Sañé.  El conte està traduït  a 6 idiomes:  l’occità, català, castellà, anglès, francès i italià.

Es tracta d’una petita història que permet treballar el tema de la degradació del medi ambient

Forma part del projecte implica’t i l’objectiu és treballar a les aules els valors, la solidaritat i els principis de la carta de la Terra. Està adreçat a primària i secundària                                                       

COM HO VEIG? 1a Mostra de videocàpsules “Joves i entorns digitals”. Servei Educatiu del Segrià

Organitzada per la Delegació Territorial a Lleida de la Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FaPaC) i l’Observatori Lleida Pantalles

La Delegació Territorial a Lleida de la Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FaPaC) i l’Observatori Lleida Pantalles, convidem els joves de Lleida a participar en aquesta primera mostra de videocàpsules “Com ho veig?” per tal que ens facin arribar a través d’un curt vídeo, com veuen la relació que tenen amb els dispositius mòbils i aparells digitals que habitualment fan anar, així com la de les persones que els envolten.

El que es mostri en aquests vídeos es pot reflectir des d’una vessant crítica, irònica,humorística, de denúncia…, el que creuen que els ofereix, condiciona, o pren l’ús de les tauletes, mòbils i plataformes digitals en el dia a dia. Aquesta mirada es pot estendre també al món dels amics o familiars  adults.

Alguns d’aquests curts es visualitzaran a la Jornada “Entorns familiars i dispositius mòbils” adreçada a joves, adults, famílies i educadors que tindrà lloc el dissabte 11 de novembre de 2017 a Lleida.

Servei Educatiu del Segrià

Origen: COM HO VEIG? 1a Mostra de videocàpsules “Joves i entorns digitals” | Servei Educatiu del Segrià

Confederación Estatal de Personas Sordas

Origen: Confederación Estatal de Personas Sordas

Jornadas sobre “Recursos didácticos para el alumnado sordo o con discapacidad auditiva5 de octubre de 2017 la CNSE y su Fundación, junto con el Centro Nacional de Innovación e Investigación Educativa CNIIE del Ministerio de Educación Cultura y Deporte, en salón de actos del CNIIE, en la  calle de Torrelaguna nº 58, de Madrid.

Será una jornada de mañana en la que compartir con la comunidad educativa algunos de los  recursos educativos existentes para alumnado sordo y con discapacidad auditiva, y que constituirá un espacio de encuentro y de intercambio de experiencias entre agentes educativos.

La inscripción será gratuita, y está abierta a todas aquellas personas interesadas en la educación de este alumnado, si bien los principales destinatarios son los y las profesionales relacionados con la educación de alumnado sordo o con discapacidad auditiva. Muchos de los recursos que se presentarán en la jornada serán también de gran interés para las familias de este alumnado.

XV Curso de implantes cocleares. Clínica Universidad de Navarra

Este curso trata de cumplir con el objetivo de facilitar una formación continuada en el ámbito de los implantes cocleares, gracias a la larga experiencia adquirida por la Clínica Universidad de Navarra en esta área. XV Curso de implantes cocleares. Clínica Universidad de Navarra

Origen: XV Curso de implantes cocleares. Clínica Universidad de Navarra,  Pamplona días 11, 12 y 13 abril 2018.

Formació permanent del professorat. Ice, UAB. Cursos virtuals 17-18

Cursos

Jordi Serrat: ‘Deaflympics’, Jocs Olímpics per a persones sordes – Social.cat

[Opinió] Jordi Serrat: Fa 25 anys, quan jo era un jove periodista, vaig cobrir l’arribada de la flama olímpica a Empúries i les proves de rem a la subseu olímpica de Banyoles. Catalunya bullia d’esperit olímpic i la informació sobre Barcelona’92 irradiava per tot el país amb força i il·lusió col·lectives.

Origen: Jordi Serrat: ‘Deaflympics’, Jocs Olímpics per a persones sordes – Social.cat

DEAFLYMPICS 2017: The Magnificent Opening… |

 Inauguració de les Sordolimpiades 2017 a Samsun (Turquía).

DEAFLYMPICS 2017: The Magnificent Opening Ceremony of the 23rd Summer Deaflympics! #deaflympoics #deaflympics2017 #ICSDThe 23rd Summer Deaflympics, which brought together 97 different countries from six continents, 3 thousand 148 athletes, and over 5,000 participants, began with an opening ceremony that was amusing worthy of its size.In the opening ceremony held at the Yeni 19 Mayıs Stadium, the athletes, coaches, and delegates of all countries greeted all Samsun, Turkey and the world in the parade.After the parade, President Recep Tayyip Erdogan and Prime Minister Binali Yıldırım, with the messages they sent, wish success to all athletes who will compete in the 23rd Summer Deaflympics.Samsun Metropolitan Municipality Mayor Yusuf Ziya Yılmaz reminded that Samsun now carries the Olympic torch in addition to the torch of liberation said that they will host their guests perfectly during Deaflympics. Yılmaz also added that Deaflympics 2017 is a great opportunity to send messages of peace throughout the world through sports.Governor of Samsun, Osman Kaymak who expressed that they have experienced one of the most important days of Turkey and Samsun's history said: "We are going to show that we can host the Summer Olympic Games perfectly by organizing the Deaflympics in the best way. Our wish is to host Summer Olympic Games eventually."The IOC Delegate Dr. Sam Ramsamy gave a speech on behalf of The International Olympic Committee (IOC) President Thomas Bach. Bach, in the speech text, said that ICSD gives all its support to spread sports all over the world and is an important member of the Olympic family.ICSD President Dr. Valery Rukhledev, who took the stage afterwards, emphasized that Deaflympics, held for the first time in 1924, is the second oldest international competition in history. He reiterated that they saw Turkey as a very powerful country in the preparation process to the Games and that Turkey should be an example to the world.Duration: 4:21 minsCaption: ON (ENG)#deaflympics #deaflympics2017 #ICSD

Publicado por Deaflympics en Miércoles, 19 de julio de 2017

Formació del CLC. Formació i intervenció en el TEL.

A càrrec de: Víctor M. Acosta Rodríguez – Catedrático de Educación

Dies i horaris: DIVENDRES 27 d’octubre de 2017, Horari de 9 a 14 h i de 15 a 18 h. Durada 8 hores. Idioma: castellà

Lloc La seu del CLC.  Matrícula • 90 € .

Presentació: Este curso intenta actualizar la formación de los profesionales de la intervención en el TEL, ofreciendo un modelo de trabajo integrado y contextualizado.

Objectius: Detectar y evaluar a niños con TEL., Diseñar programas de intervención. Metodologia: Exposición teórica. Presentación de casos. Participación del alumnado. Diferentes instrumentos y procedimientos para la evaluación del TEL 3. Programa de intervención: 3.1. La colaboración entre profesionales, 3.2. Los distintos componentes de enseñanza: Objetivos, frecuencia e intensidad, procedimientos, actividades, materiales. 3.3. Intervención en los diferentes componentes del lenguaje

Col·legi de Logopedes de Catalunya, Ptge. de Pagès 13 • 08013 Barcelona • Tel. 93 487 83 93 • Fax 93 487 94 52 • info@clc.cat • www.clc.cat 

Origen: Formació del CLC – Cursos programats

MarLUC, aplicació

APLICACIÓ GRATUÏTA I PARTICIPACIÓ EN TESI DOCTORAL
MarLUC és una aplicació gratuïta en castellà per a telèfons mòbils o tablets que pot ajudar a les persones amb dificultats en el llenguatge. En aquests enllaços podeu obtenir més informació i descarregar-vos l’aplicació:
Videos d’ajuda
Versió Apple (iPhone,iPad)
Versió Android
L’aplicació s’engloba dins d’un treball de tesi doctoral per al qual és interessant qualsevol comentari, sobretot de l’ús, casos en què ha estat d’utilitat, avantatges, inconvenients, possibles millores, etc. L’investigador agrairà les impressions que els que hagin provat l’aplicació puguin plasmar en aquest formulari:http://goo.gl/CTlRRY