8ena Jornada d’inclusió digital

Lleida, 27 d’abril de 2019. 

https://blocs.xtec.cat/jornadainclusiodigital/

Inscripcions a la Jornada: Del 14 de març al 7 d’abril de 2019

La VIII Jornada d’Inclusió Digital permetrà l’intercanvi d’experiències de centres educatius que afavoreixen el paper protagonista de l’alumne en el seu aprenentatge tot aprofitant el potencial que té la tecnologia per a personalitzar els entorns i per interactuar i participar a l’aula i més enllà.

Les modalitats d’enguany seran presentació d’experiències, tallers, espai escoles (per afavorir trobades) i espai empreses.

Els espais escoles i empreses, seran en modalitat fira.

Trobada-cafè i trobada de joves

El proper dimarts dia 26 de març ens trobarem amb les famílies i els joves a la seu central del CREDA-Lleida a les 15:30.

2a. Xerrada-cafè amb la  Sandra Vidal Abelló, educadora social i autora del llibre “la iaia no ens sent!” sobre la seva experiència com a filla de mare sorda narrada en un conte infantil. Aquesta activitat ens permetrà conèixer i reflexionar sobre les diferents situacions en què ens trobem a l’hora de comunicar-nos amb les persones que no hi senten.

Vr001.jpg                                           Fwsbsb, Wikimedia Commons

2a Trobada de joves. Taller de Realitat Virtual. Farem un taller de “Realitat virtual amb ulleres 3D”. Practicarem noves tecnologies i tindrem l’oportunitat d’explicar als companys/es les nostres sensacions davant diferents entorns. (Explorar l’univers o submergir-nos dins del mar, ….). Recordeu que aquest taller està obert als joves a partir de 6è de Primària.                                                                                                                                           

Els 3 porquets

TREBALLEM EL CONTE DELS TRES PORQUETS

El conte té un enemic arquetípic, el llop del bosc, que apareix en altres històries com La Caputxeta Vermella. Representa el monstre per antonomàsia al folclore europeu, juntament amb la variant antropomòrfica de l’ogre. També és usual en aquests relats els tres germans, un diferenciant-se de la resta per les seves virtuts (acostuma a ser el germà petit, detall que és controvertit en les diferents versions d’Els tres porquets).

En aquest cas s’exalta el treball, com a moltes faules també protagonitzades per animals, com a La Cigala i la Formiga, d’Isop i l’enginy, un tret típic dels protagonistes dels contes populars. Aquest germà també es mostra generós, rescatant els altres porquets, per reforçar el missatge de valors dirigit al públic infantil. (Viquipèdia)

A continuació trobareu un recull de recursos per treballar amb l’alumnat.Resultat d'imatges de pictoselector tres cerditos

https://www.youtube.com/watch?v=eiX4ljr-FeM  

http://www.arasaac.org/materiales.php?id_material=973

http://www.arasaac.org/descargar.php?d=zona_descargas/materiales/247/LOS_TRES_CERDITOS_CANCION_ACTIVIDADES.pdf

https://www.pictoeduca.com/leccion/74/los-3-cerditos 

http://www.super3.cat/unamadecontes/conte/Els-tres-porquets/catala/250

https://drive.google.com/drive/folders/0B9pKlAR1VOdJMmVwX1VrM05pWEU (Lectura CM)

 

Dixit

Mètode d’alfabetització que facilita l’aprenentatge oral de la llengua d’acollida, la lectura i l’escriptura de les persones nouvingudes. Es composa d’una guia didàctica i d’un llibre d’activitats estructurats en 10 temes sobre diverses qüestions de la vida diària.  1a edició. Barcelona: Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania, 2018. 2 recursos en línia (430, 344 pàgines)

http://dixit.gencat.cat/ca/detalls/Article/oralpha_metode_alfabetitzacio_catalaORALPHA: mètode d’alfabetització i comunicació oral en català

Dia Europeu de la Logopèdia

El 6 de març, celebrem el Dia Europeu de la Logopèdia.

Aquest any té com a eix central els Trastorns de l’Espectre Autista.

Els CREDA 

L’Associació Espanyola de Logopèdia, Foniatria i Audiologia i Iberoamericana de Fonoaudiologia, juntament amb el Comitè Europeu de Logopèdia celebren el proper 6 de març el dia Europeu de la Logopèdia.

Carnaval

El carnaval és una celebració que pertany al calendari lunar. Per aquest motiu, és una festa mòbil que se celebra set setmanes després de la primera lluna plena passat el solstici d’hivern. Dos personatges han representat històricament la lluita entre el que signifiquen el Carnaval i la Quaresma. Per un costat, el rei Carnestoltes, un personatge gruixut, dragador, bevedor i esbojarrat. Per l’altre, la seva enemiga, la vella Quaresma, una vella de set cames que dejuna i no menja carn (però sí peix).

Si en voleu saber més: https://ca.wikipedia.org/wiki/Carnaval.  

Webs, JClics, Imatges per pintar, Jocs, …   

A l’edu 365

Més idees

Una experiència amb tauletes a l’escola Balàfia de Lleida. Treball d’expressió oral amb les màscares.  Les màscares. Escola-Balàfia mascarabalafia

Tallers de l’ACPCREDA

Tallers de l’ACPCREDA. Activitat formativa per  aquest curs 2018-2019.

Els tallers estan adreçats exclusivament als socis de l’ACPCREDA i tindran una durada de 15 hores.

1-  El llenguatge del mestre. Programa Hanen de formació per a educadors i mestres.  Claustre Cardona i Pera. Divendres 15 de febrer, dissabte 16 de febrer i divendres 22 de febrer. FAM Fundació Artur Martorell. Avd. Drassanes, 3, Barcelona. Divendres:de 16.30h a 20.30h. Dissabte:de 9.30h a 14h.

2- Música: dels sentits al llenguatge. Anna Vega. Divendres 22 i 29 i dissabte 30 de març. Centre Cívic Can Déu. Plaça de la Concòrdia, 13, Barcelona. Divendres:de 16.30h a 20.30h. Dissabte:de 9.30h a 14h.

– INSCRIPCIÓ

El preu de la inscripció per a cada taller de 15 hores de durada és de 30€. Hi haurà un únic període d’inscripció pels dos tallers que serà del 8 al 20 de Gener del 2019 ambdos inclosos.

 

Avui parlem amb la Maribel i l’Amanda.

L’Amanda Martínez Rodés és una alumna de l’Institut Ciutat de Balaguer, cursa 2n d’ESO, i ha estat entrevistada pel programa IGUAL QUE JO 240. 

Les dues, mare i filla, ens demostren com una sordesa profunda des del naixement no ha impedit a l’Amanda fer una vida normal i corrent com qualsevol noia de la seva edat.
Cal reconèixer la dedicació i esforç de l’Amanda per superar-se cada dia. I ara pensant en nous reptes, ella segueix els seus estudis i la seva preparació per tal d’anar encaminant el futur personal i professional.

DISLÈXIA: UNA VISIÓ INCLUSIVA

Primera Trobada Pedagògica DISLÈXIA: UNA VISIÓ INCLUSIVA que organitza l’Equip ICE – Dislèxia de la UdL.

L’objectiu principal és oferir models i recursos educatius a tots les professionals de l’educació que atenen infants dislèxics. La formació no només està pensada per a docents, també va dirigida a les famílies d’aquests infants que necessiten eines per poder fer un bon acompanyament als seus fills i filles. Un acompanyament emocional imprescindible que s’acaba reflectint en els seus resultats educatius. Uns resultat educatius que milloren si aconseguim una visió inclusiva de l’aprenentatge. Aquesta mirada inclusiva està representada a la jornada per les experiències de centres educatius que fan una aposta ferma per la personalització de l’aprenentatge.