Make It

Make It es una poderosa eina de creació per a iPad, Mac i dispositius Android, que combina múltiples plantilles, diferents tipus de dinàmiques educatives, una metodologia didàctica comprovada i tècniques de presentació professionals en una aplicació fàcil d’utilitzar.

Make It per aCartell de la pel·lícula mestres i educadors inclou una gran quantitat de tipologia d’activitats diferents, com ara jocs de fer parelles, relacionar, preguntes i respostes, encertar la paraula, construcció de frases, vocabulari, seqüències, etc.,  potent creador de contes per ajudar als nens i nenes a desenvolupar la creativitat i les seves habilitats narratives.

Desenvolupador: Planet Factory.  makeit@planetfactory.com

Actualitzada 31 de gener de 2018. Mida 91M

Planet Factory Interactive S.L c\Cos 20 08650 Sallent (Barcelona)

Conciencia fonológica

Cartell de la pel·lículaLa consciència fonològica és l’habilitat per reconèixer i usar els sons en el llenguatge parlat. És la base per aprendre a llegir. Alguns nens l’entenen de manera natural, però altres necessiten que se’ls ensenyi.
Aquesta app amb cinc jocs permet crear la teva pròpia fitxa en funció del que vulgueu practicar. Treballaran els fonemes, aprendran vocabulari i desenvoluparan la psicomotricitat fina i la coordinació oculomanual. Llengua castellana.
Tipus de jocs:
• Unir i relacionar paraules
• Relacionar fitxes
• Fuga de lletres
• Separar frases
• Ordenar frases amb imatges
Aquesta aplicació és el resultat d’un projecte dirigit als professors del Col·legi Principe d’Espanya (Picassent). Per a Android.

Actualitzada: 11 de setembre de 2017. Mida 42M. Desenvolupador: tsunamiapps2014@gmail.com  Avenida Primado Reig nº108 puerta 5 46010 Valencia

Jocs de lectura

Cartell de la pel·lículaL’objectiu d’aquesta app és oferir una eina motivadora als infants immersos en el procés d’aprenentatge de la lectura. Es pot fer servir tant a l’aula escolar i de manera col•lectiva com a casa, individualment o compartida amb adults o altres infants.
L’aplicació consta d’una sèrie de jocs per a que els nens i nenes puguin jugar i gaudir a la vegada que van aprenent i consolidant el seu procés lector d’una manera senzilla i intuïtiva.
Els jocs ofereixen la possibilitat de triar el tipus de lletra que fa servir l’infant a la seva escola i diferents nivells de dificultat per anar-se adaptant al seu moment evolutiu.Imatge d'una captura de pantalla
Un sistema molt senzill de puntuació engresca els nens i nenes a seguir jugant, parant atenció per no equivocar-se i perdre els punts acumulats. El so i una imatge del mag protagonista de l’app indica també si la resposta ha estat correcta.
Aquests jocs estan recomanats per a infants a partir dels 3 anys.

INFORMACIÓ ADDICIONAL. Google play i App Store. Actualitzada: 28 de novembre de 2017. Mida: 26M. Desenvolupador: contacte@jocsdelectura.com    C/Martín Alonso Pinzón 13, 1-5 43850-Cambrils

Informació de: http://www.jocsdelectura.com/

Jornada Trastorns de l’aprenentatge. Una mirada multidisciplinar.

l’Institut Català de la Salut i el Departament de Salut, amb la col·laboració de la Universitat de Lleida, del Departament d’Ensenyament i del Col·legi Oficial de Metges de Lleida, organitzen la Jornada Trastorns de l’aprenentatge. Una mirada multidisciplinar.

 La jornada es farà el dijous 26 d’abril de 2018 a la Sala d’Actes de l’Edifici del Rectorat de la UdL (Plaça Víctor Siurana, 1 Lleida). Trobareu més informació al programa adjunt o clicant aquí.

          6003180506  Trastorns de l’aprenentatge. Una mirada multidisciplinar

          2017-2018 Trobada pedagògica. Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària

          Del 26/4/2018 al 26/4/2018  6 hores – 1 sessions ) de 8:30h a 14:00h

          U Edifici del Rectorat de la Universitat de Lleida / Pl. Víctor Siurana, 1  (Lleida)

Per poder-hi participar, podeu fer la inscripció. Cal tenir en compte que la jornada només pot admetre un total de 50 persones que, inicialment, es reserven a professionals del CREETDIC, l’EAP i el CREDA. A partir del dia 10 d’abril, en cas que hi hagi places, la jornada també s’obrirà a altre professorat del Departament d’Ensenyament que hi pugui estar interessat. És important, doncs, que feu la inscripció abans del 10 d’abril de 2018.

IMPORTÀNCIA DEL LLENGUATGE EN EL DESENVOLUPAMENT SÒCIO-COGNITIU

Barcelona, 10 de març de 2018
PONENTS: Elisabet Serrat.  Dept. Psicologia, Universitat de Girona.
Iris Badia. Psicopedagoga CREDA Girona, Col·laboradora Universitat de Girona.
CONTINGUT:

  • Influència del llenguatge en el desenvolupament de la cognició social en edats primerenques (desenvolupament emocional i teoria de la ment).
  • Exemplificació en sordesa i TEA.
  • Desenvolupament de la pragmàtica i… Llegeix més»

mSchools Mobile Learning Awards 2018

http://xtec.gencat.cat/ca/centres/alscentres/premis/concursos_mschools/mobilelearningawards/2018/#

Mobile World Capital Barcelona convoquen la sisena edició dels Mobile Learning Awards 2018 dins del programa mSchools.  Reconeixen els projectes més innovadors de docents i centres educatius de Catalunya a través de l’ús de la tecnologia mòbil a l’educació. Aquest any, constaran de dues modalitats:

. Millor experiència i proposta d’aula amb tecnologies digitals.

. Escoles innovadores en l’aplicació de les teconologies digitals.

Consciència fonològica

 

En el mòdul 6 d’ intervenció per al desenvolupament de la consciència fonològica, del curs DTAP – Estratègies per a la inclusió de l’alumnat amb trastorns que incideixen en l’aprenentatge (materials Ateneu de la Generalitat de Catalunya), hi trobarem uns materials força interessants que ens poden ser útils, tant a nosaltres, com al professorat que atén a alumnat amb dificultats fonològiques o que treballa la consciència fonològica a nivell preventiu.

http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cursos/escola_inclusiva/dtap/modul_6/practica_2

 

El vocabulari i els jocs de taula

Els jocs de taula són un recurs habitual i divertit per treballar diferents aspectes del llenguatge. A més, tenen unes normes que s’han de seguir; hem d’esperar el nostre torn, hem d’estar atents, compartim una estona amb els altres, i, sobretot, aprenem.

El joc Time’s Up Kids! és un joc col·laboratiu en què els infants han d’endevinar 20 paraules, que el director del joc defineix, en un temps límit. Es poden fer variacions del joc, com ara fer mímica en lloc de definicions. Ens permet ampliar vocabulari, conèixer les definicions, agrupar les paraules per camps semàntics… tot el que ens puguem inventar.