Avui parlem amb la Maribel i l’Amanda.

L’Amanda Martínez Rodés és una alumna de l’Institut Ciutat de Balaguer, cursa 2n d’ESO, i ha estat entrevistada pel programa IGUAL QUE JO 240.

Les dues, mare i filla, ens demostren com una sordesa profunda des del naixement no ha impedit a l’Amanda fer una vida normal i corrent com qualsevol noia de la seva edat.
Cal reconèixer la dedicació i esforç de l’Amanda per superar-se cada dia. I ara pensant en nous reptes, ella segueix els seus estudis i la seva preparació per tal d’anar encaminant el futur personal i professional.

DISLÈXIA: UNA VISIÓ INCLUSIVA

Primera Trobada Pedagògica DISLÈXIA: UNA VISIÓ INCLUSIVA que organitza l’Equip ICE – Dislèxia de la UdL.

L’objectiu principal és oferir models i recursos educatius a tots les professionals de l’educació que atenen infants dislèxics. La formació no només està pensada per a docents, també va dirigida a les famílies d’aquests infants que necessiten eines per poder fer un bon acompanyament als seus fills i filles. Un acompanyament emocional imprescindible que s’acaba reflectint en els seus resultats educatius. Uns resultat educatius que milloren si aconseguim una visió inclusiva de l’aprenentatge. Aquesta mirada inclusiva està representada a la jornada per les experiències de centres educatius que fan una aposta ferma per la personalització de l’aprenentatge.

Curs: Comunicació en llengua de signes catalana (Nivell 1)

El Servei d’Atenció a la Diversitat i la Inclusió del Departament d’Ensenyament ha organitzat el curs:
9000560512 Comunicació en llengua de signes catalana (Nivell 1). Curs. Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària
Aquest curs d’adreça a tot el professorat, sigui del nivell que sigui, que tingui alumnat susceptible de fer-ne ús,… Llegeix més»

Curs: Trastorn específic del llenguatge: detecció, avaluació i intervenció

El CREDA Lleida organitza el curs Trastorn específic del llenguatge: detecció, avaluació i intervenció que es farà el proper divendres dia 21 de setembre a la Sala de formació del Servei Educatiu del Segrià (INS Joan Oró) de Lleida, de les 15:30 i fins les 18:30h.
El curs… Llegeix més»

El vocabulari i els jocs de taula

Els jocs de taula són un recurs habitual i divertit per treballar diferents aspectes del llenguatge. A més, tenen unes normes que s’han de seguir; hem d’esperar el nostre torn, hem d’estar atents, compartim una estona amb els altres, i, sobretot, aprenem.

El joc Time’s Up Kids! és un joc col·laboratiu en què els infants han d’endevinar 20 paraules, que el director del joc defineix, en un temps límit. Es poden fer variacions del joc, com ara fer mímica en lloc de definicions. Ens permet ampliar vocabulari, conèixer les definicions, agrupar les paraules per camps semàntics… tot el que ens puguem inventar.