Activitats per a les famílies i per als joves

El dia 23 d’octubre de 15’30  a 17 h. a la seu del CREDA-Lleida.

Xerrada-cafè amb les famílies, amb l’objectiu de crear un espai d’intercanvi i reflexió. Comptarem amb la doctora en psicopedagogia i escriptora, Toñy Castillo, que ens farà viure a través dels seus personatges “especials” experiències que hem viscut tots plegats, pares i mares.

Per als joves amb sordesa, a partir de 6è d’Educació Primària fins el Batxillerat o Cicles Formatius, que estan vivint una etapa en la que es produeixen molts canvis, en busca de la pròpia identitat pretenem afavorir la interacció entre ells, compartint les seves experiències, conjuntament amb altres companys de Lleida i comarques. Tenim previst posar color al projecte de graffiti iniciat el curs passat amb l’assessorament del graffiter lleidatà Dude, amb la seva filosofia: “El graffiti permet descobrir-te a tu mateix”.

DISLÈXIA: UNA VISIÓ INCLUSIVA

Primera Trobada Pedagògica DISLÈXIA: UNA VISIÓ INCLUSIVA que organitza l’Equip ICE – Dislèxia de la UdL.

L’objectiu principal és oferir models i recursos educatius a tots les professionals de l’educació que atenen infants dislèxics. La formació no només està pensada per a docents, també va dirigida a les famílies d’aquests infants que necessiten eines per poder fer un bon acompanyament als seus fills i filles. Un acompanyament emocional imprescindible que s’acaba reflectint en els seus resultats educatius. Uns resultat educatius que milloren si aconseguim una visió inclusiva de l’aprenentatge. Aquesta mirada inclusiva està representada a la jornada per les experiències de centres educatius que fan una aposta ferma per la personalització de l’aprenentatge.

Curs: Comunicació en llengua de signes catalana (Nivell 1)

El Servei d’Atenció a la Diversitat i la Inclusió del Departament d’Ensenyament ha organitzat el curs:

9000560512 Comunicació en llengua de signes catalana (Nivell 1). Curs. Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària

Aquest curs d’adreça a tot el professorat, sigui del nivell que sigui, que tingui alumnat susceptible de fer-ne ús, tot i  que es prioritzaran les inscripcions dels professionals dels CREDA i MALL amb funcions de SIAL.

És el primer dels quatre nivells més que s’aniran fent al llarg del 2018-19. De moment les formacions que sortiran publicades seran les d’aquest primer trimestre (Nivell1). Recordeu que les persones que s’inscriguin han de tenir el compromís de fer la resta de formacions: Nivell 2 al 2n trimestre (66 hores/22 sessions), Nivell 3 al 3r trimestre (66 hores/22 sessions) així com la 1a quinzena de juliol (30 hores/10 sessions).

Del 1/10/2018 al 19/12/2018 ( 66 hores – 22 sessions ) de 17:30h a 20:30h. INS Ronda c. Henri Dunant, 3 ( Lleida )

Inscripció: 12/09/2018 – 26/09/2018 (informació i inscripció)

 

Curs: Trastorn específic del llenguatge: detecció, avaluació i intervenció 

El CREDA Lleida organitza el curs Trastorn específic del llenguatge: detecció, avaluació i intervenció que es farà el proper divendres dia 21 de setembre a la Sala de formació del Servei Educatiu del Segrià (INS Joan Oró) de Lleida, de les 15:30 i fins les 18:30h.

El curs es proposa conèixer en profunditat les característiques del trastorn específic del llenguatge a partir de l’aportació teòrico-pràctica d’experts en el tema, amb l’objectiu de poder-lo detectar precoçment (vegeu: Programa curs TEL ).

6004160506 Trastorn específic del llenguatge: detecció, avaluació i intervenció.

2018-2019 Curs. Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària

Del 21/9/2018 al 17/11/2018 ( 20 hores – 4 sessions ) de 15:30h a 18:30h

CREDA Lleida (Seu central-Lleida) Leandre Cristòfol s/n — Ed. Institut Joan Oró ( Lleida )

Inscripció: 12/09/2018 – 21/09/2018

Per poder assistir al curs cal que feu la inscripció tenint en compte que cal fer-la diferenciada en funció de si sou professorat del Departament d’Ensenyament o no:

Inscripció per a professorat del Departament d’Ensenyament (inscripció)

Inscripció per a persones externes al Departament d’Ensenyament (inscripció)

Educació emocional: “No hi ha nen@s ni n@ns dolents”

Educació emocional: “No hi ha nen@s ni n@ns dolents

A continuació us presento un material facilitat en la Trobada pedagògica: “Comunicació i llenguatge: eines de socialització i aprenentatge” que va tenir lloc el dia 25 de maig del 2018 a la Seu central del CREDA Comarques II a Sant Adrià de Besòs en motiu del seu 25è anniversari.

La Dra. M. Carme Timoneda Gallart, professora titular de Diagnòstic en Educació del Departament de Pedagogia del UdG, presidenta i directora de la Fundació Carme Vidal Xifré de Neuropsicopedagogia de Girona va presentar la ponència: “Modelar el cervell per millorar l’aprenentatge i la conducta”.

Cal destacar, per la seva utilitat pedagògica i didàctica, l’aportació de la següent pàgina web, http://www.fcarmevidal.com/,  on podem trobar vídeos d’especial interès psicopedagògic.

Fundació Carme Vidal

Aquests vídeos són una eina interessant per a reflexionar sobre la importància que té conèixer i aprendre a modelar el “cervell” tant a nivell cognitiu com emocional per tal de millorar en l’aprenentatge i la conducta. Es pot utilitzar per treballar amb alumnes de diferents edats, el seu professorat i famílies.

 

 

 

ANNEX:

Crec que pot ser d’interès per complementar els materials anteriors els següents articles facilitats per Carina Gabriel, Psicòloga i orientadora, que va impartir la ponència a les famílies:  “Educar els nostres fills amb intel.ligència emocional” dins de la 12a Trobada de famílies d’alumnat amb sordesa del CREDA-Lleida, celebrada el dia 21 d’abril de 2018 a la Casa Canal a Mollerussa.

IMPORTANCIA EDUCACIO EMOCIONAL

COM EDUCAR LES EMOCIONS (1)

 

 

L’estiu

La coca de Sant Joan.   Maria Torres Español

Escola Gaspar de Portolà. Balaguer (Noguera)

Projecte d’activitats JClic on partint de les nostres tradicions, treballem el vocabulari de les festes de Sant Joan i l’inici de l’estiu. El treball està distribuït en tres parts:

  • trencaclosques
  • associacions
  • jocs de memòria

Activitats d’estiu per als diferents nivells educatius 

Activitats de reforç d’estiu per a l’alumnat de 6è de primària

Família i escola

 

Les estacions, Helena Xaus de Pedro

Escola Montbou – ZER El VentallSanta Margarida de Montbui (Anoia)

Quatre projectes d’activitats per a l’àrea de descoberta de l’entorn a educació infantil sobre les estacions de l’any. Els projectes es presenten per separat per facilitar treballar amb ells durant les quatre estacions.

Noves tecnologies. El kahoot

El kahoot és una bona eina que podem aplicar en el procés d’aprenentatge. On tant l’alumne com el professor poden avaluar els coneixements adquirits.

Els alumnes jugaran a respondre a les preguntes o reptes formulats sobre el tema que s’està treballant. És molt motivador i crea un clima molt lúdic i competitiu, l’alumne no s’adonarà que està fent una avaluació. L’objectiu de l’alumne serà respondre a les qüestions amb el màxim d’encerts i de rapidesa per situar-se en la millor posició. Ells son els veritables protagonistes del procés d’aprenentatge i el mestre passa a un segon pla.

Tots els centres disposen dels recursos necessaris per a la seva realització, farem una projecció de la pantalla, o bé amb el canó o bé amb la pissarra digital,  i amb la connexió a internet podem accedir al joc.

Introduïm les noves tecnologies a l’aula, veurem al nostre alumnat molt motivat com aprenen jugant.

Podeu disposar dels següents qüestionaris que hem elaborat al CREDA-Lleida:

Partícules interrogatives https://create.kahoot.it/details/els-contes/e6dfcfee-1958-4cd1-b48d-035d31d169c0
Els temps verbals https://create.kahoot.it/details/els-temps-verbals-pelare-la-poma-pelo-la-poma-he-pelat-la-poma/371c6eb8-231e-4d96-8348-1be2d2499065
 El triangle alveolar /l-r-d/
Treballem la R https://play.kahoot.it/#/?quizId=437b7b8a-f859-4339-b31b-73de54bece12
 Vocabulari instrumental  https://play.kahoot.it/#/?quizId=0fe8fd75-01ff-449b-bda2-049dcabc35e6
 Rimes  https://create.kahoot.it/details/rimes/d8c94dd5-e4e3-44a3-a39c-7e9d8eeb9edd
Sant Jordi https://play.kahoot.it/#/?quizId=c50c4d82-7e27-403b-a75b-aabf397f045d
L’edat mitjana https://play.kahoot.it/#/?quizId=42da7011-abf8-4713-94d2-1bcb32d44cb6
Comença per…? https://play.kahoot.it/#/?quizId=ff28b9e4-3439-4254-9398-cfd9a3604654
Consciència fonològica de so https://play.kahoot.it/#/?quizId=69db18f1-a668-45df-a6d5-d3b3ccfc945f

 

Consciència fonològica

En el mòdul 6 d’ intervenció per al desenvolupament de la consciència fonològica, del curs DTAP – Estratègies per a la inclusió de l’alumnat amb trastorns que incideixen en l’aprenentatge (materials Ateneu de la Generalitat de Catalunya), hi trobarem uns materials força interessants que ens poden ser útils, tant a nosaltres, com al professorat que atén a alumnat amb dificultats fonològiques o que treballa la consciència fonològica a nivell preventiu.

http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cursos/escola_inclusiva/dtap/modul_6/practica_2

Adjuntem un recull de recursos i aplicacions creat per credacsymbaloo:  Symbaloo de consciència fonològica

 

Exposició del projecte Implica’t

Durant tot el mes de maig podeu visitar, al hall dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Lleida, la nova exposició del projecte Implica’t+ amb la Carta de la Terra, guanyador del  VII Premi de la Fundació  Impuls   i del 9è Premi Federico Mayor Zaragoza .

En aquesta exposició hi trobareu un tastet de  jocs, contes, dossiers de treball, activitats, propostes didàctiques TAC, QRs, experiències d’aula, manualitats de Sant Jordi, dibuixos, informació de les Jornades d’Escoles Solidàries i del projecte.

Inclusió amb croma.

El Croma amb els seus efectes visuals, obre noves possibiltats d’enriquir els entorns subtituint un color, verd o blau, per vídeos o imatges. Aquesta característica obre un gran ventall de possibilitats, fomenta la creativitat i resulta molt motivadora, especialment quan fem que els alumnes siguin els protagonistes de les creacions. Hem substituit una part d’una imatge per un vídeo. Ho hem fet amb l’app KineMaster.

En els següents enllaços podreu veure diferents experiències que han dut a terme algunes logopedes del CREDA-Lleida.

Aprenem vocabulari LSC amb croma, escola La Valira de La Seu d’Urgell.

La història de la nostra escola, escola Creu del Batlle de Lleida.

Els mecànics, escola Sant Josep de Calassanç de Lleida.

   App utilitzada