L’estiu

La coca de Sant Joan.   Maria Torres Español

Escola Gaspar de Portolà. Balaguer (Noguera)

Projecte d’activitats JClic on partint de les nostres tradicions, treballem el vocabulari de les festes de Sant Joan i l’inici de l’estiu. El treball està distribuït en tres parts:

  • trencaclosques
  • associacions
  • jocs de memòria

Activitats d’estiu per als diferents nivells educatius 

Activitats de reforç d’estiu per a l’alumnat de 6è de primària

Família i escola

 

Les estacions, Helena Xaus de Pedro

Escola Montbou – ZER El VentallSanta Margarida de Montbui (Anoia)

Quatre projectes d’activitats per a l’àrea de descoberta de l’entorn a educació infantil sobre les estacions de l’any. Els projectes es presenten per separat per facilitar treballar amb ells durant les quatre estacions.

Noves tecnologies. El kahoot

El kahoot és una bona eina que podem aplicar en el procés d’aprenentatge. On tant l’alumne com el professor poden avaluar els coneixements adquirits.

Els alumnes jugaran a respondre a les preguntes o reptes formulats sobre el tema que s’està treballant. És molt motivador i crea un clima molt lúdic i competitiu, l’alumne no s’adonarà que està fent una avaluació. L’objectiu de l’alumne serà respondre a les qüestions amb el màxim d’encerts i de rapidesa per situar-se en la millor posició. Ells son els veritables protagonistes del procés d’aprenentatge i el mestre passa a un segon pla.

Tots els centres disposen dels recursos necessaris per a la seva realització, farem una projecció de la pantalla, o bé amb el canó o bé amb la pissarra digital,  i amb la connexió a internet podem accedir al joc.

Introduïm les noves tecnologies a l’aula, veurem al nostre alumnat molt motivat com aprenen jugant.

Podeu disposar dels següents qüestionaris que hem elaborat al CREDA-Lleida:

Partícules interrogatives https://create.kahoot.it/details/els-contes/e6dfcfee-1958-4cd1-b48d-035d31d169c0
Els temps verbals https://create.kahoot.it/details/els-temps-verbals-pelare-la-poma-pelo-la-poma-he-pelat-la-poma/371c6eb8-231e-4d96-8348-1be2d2499065
 El triangle alveolar /l-r-d/
Treballem la R https://play.kahoot.it/#/?quizId=437b7b8a-f859-4339-b31b-73de54bece12
 Vocabulari instrumental  https://play.kahoot.it/#/?quizId=0fe8fd75-01ff-449b-bda2-049dcabc35e6
 Rimes  https://create.kahoot.it/details/rimes/d8c94dd5-e4e3-44a3-a39c-7e9d8eeb9edd
Sant Jordi https://play.kahoot.it/#/?quizId=c50c4d82-7e27-403b-a75b-aabf397f045d
L’edat mitjana https://play.kahoot.it/#/?quizId=42da7011-abf8-4713-94d2-1bcb32d44cb6
Comença per…? https://play.kahoot.it/#/?quizId=ff28b9e4-3439-4254-9398-cfd9a3604654
Consciència fonològica de so https://play.kahoot.it/#/?quizId=69db18f1-a668-45df-a6d5-d3b3ccfc945f

 

Consciència fonològica

En el mòdul 6 d’ intervenció per al desenvolupament de la consciència fonològica, del curs DTAP – Estratègies per a la inclusió de l’alumnat amb trastorns que incideixen en l’aprenentatge (materials Ateneu de la Generalitat de Catalunya), hi trobarem uns materials força interessants que ens poden ser útils, tant a nosaltres, com al professorat que atén a alumnat amb dificultats fonològiques o que treballa la consciència fonològica a nivell preventiu.

http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cursos/escola_inclusiva/dtap/modul_6/practica_2

Adjuntem un recull de recursos i aplicacions creat per credacsymbaloo:  Symbaloo de consciència fonològica

 

Exposició del projecte Implica’t

Durant tot el mes de maig podeu visitar, al hall dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Lleida, la nova exposició del projecte Implica’t+ amb la Carta de la Terra, guanyador del  VII Premi de la Fundació  Impuls   i del 9è Premi Federico Mayor Zaragoza .

En aquesta exposició hi trobareu un tastet de  jocs, contes, dossiers de treball, activitats, propostes didàctiques TAC, QRs, experiències d’aula, manualitats de Sant Jordi, dibuixos, informació de les Jornades d’Escoles Solidàries i del projecte.

Inclusió amb croma.

El Croma amb els seus efectes visuals, obre noves possibiltats d’enriquir els entorns subtituint un color, verd o blau, per vídeos o imatges. Aquesta característica obre un gran ventall de possibilitats, fomenta la creativitat i resulta molt motivadora, especialment quan fem que els alumnes siguin els protagonistes de les creacions. Hem substituit una part d’una imatge per un vídeo. Ho hem fet amb l’app KineMaster.

En els següents enllaços podreu veure diferents experiències que han dut a terme algunes logopedes del CREDA-Lleida.

Aprenem vocabulari LSC amb croma, escola La Valira de La Seu d’Urgell.

La història de la nostra escola, escola Creu del Batlle de Lleida.

Els mecànics, escola Sant Josep de Calassanç de Lleida.

   App utilitzada  

 

 

 

SALA AUDIOMETRIES

Amb motiu de la nova sala de valoració auditiva i davant de les dificultats que tenia per poder anticipar a l’alumnat sord escolaritzat a educació infantil en què consistia una audiometria, he optat per crear un material que visualment m’ajudés a donar les respostes als infants i que aquest em permetés de fer-los-hi entendre el procés que calia seguir per avaluar-los l’audició – on, amb qui, com, quan…-,  recordar-los-hi quines proves i aparells són necessaris per dur-la a terme: otoscòpia, timpanometria, audiometria.

Així doncs, amb l’ajuda d’il·lustracions detallades i de fotografies concretes de cadascuna de les proves, he pogut referir visualment a l’alumnat que ha de fer i com ha de respondre a les diverses proves que se li plantegen i, fins i tot, m’ha permès d’efectuar un simulacre/assaig de cadascuna d’elles i poder corroborar si realment s’havien entès les explicacions prèvies efectuades.

Cal dir que els resultats i la col·laboració de l’alumnat han estat satisfactoris.

Espero que us sigui útil.

SALA AUDIOMETRIES

Make It

Make It es una poderosa eina de creació per a iPad, Mac i dispositius Android, que combina múltiples plantilles, diferents tipus de dinàmiques educatives, una metodologia didàctica comprovada i tècniques de presentació professionals en una aplicació fàcil d’utilitzar.

Make It per aCartell de la pel·lícula mestres i educadors inclou una gran quantitat de tipologia d’activitats diferents, com ara jocs de fer parelles, relacionar, preguntes i respostes, encertar la paraula, construcció de frases, vocabulari, seqüències, etc.,  potent creador de contes per ajudar als nens i nenes a desenvolupar la creativitat i les seves habilitats narratives.

Desenvolupador: Planet Factory.  makeit@planetfactory.com

Actualitzada 31 de gener de 2018. Mida 91M

Planet Factory Interactive S.L c\Cos 20 08650 Sallent (Barcelona)

Conciencia fonológica

Cartell de la pel·lículaLa consciència fonològica és l’habilitat per reconèixer i usar els sons en el llenguatge parlat. És la base per aprendre a llegir. Alguns nens l’entenen de manera natural, però altres necessiten que se’ls ensenyi.
Aquesta app amb cinc jocs permet crear la teva pròpia fitxa en funció del que vulgueu practicar. Treballaran els fonemes, aprendran vocabulari i desenvoluparan la psicomotricitat fina i la coordinació oculomanual. Llengua castellana.
Tipus de jocs:
• Unir i relacionar paraules
• Relacionar fitxes
• Fuga de lletres
• Separar frases
• Ordenar frases amb imatges
Aquesta aplicació és el resultat d’un projecte dirigit als professors del Col·legi Principe d’Espanya (Picassent). Per a Android.

Actualitzada: 11 de setembre de 2017. Mida 42M. Desenvolupador: tsunamiapps2014@gmail.com  Avenida Primado Reig nº108 puerta 5 46010 Valencia

Jocs de lectura

Cartell de la pel·lículaL’objectiu d’aquesta app és oferir una eina motivadora als infants immersos en el procés d’aprenentatge de la lectura. Es pot fer servir tant a l’aula escolar i de manera col•lectiva com a casa, individualment o compartida amb adults o altres infants.
L’aplicació consta d’una sèrie de jocs per a que els nens i nenes puguin jugar i gaudir a la vegada que van aprenent i consolidant el seu procés lector d’una manera senzilla i intuïtiva.
Els jocs ofereixen la possibilitat de triar el tipus de lletra que fa servir l’infant a la seva escola i diferents nivells de dificultat per anar-se adaptant al seu moment evolutiu.Imatge d'una captura de pantalla
Un sistema molt senzill de puntuació engresca els nens i nenes a seguir jugant, parant atenció per no equivocar-se i perdre els punts acumulats. El so i una imatge del mag protagonista de l’app indica també si la resposta ha estat correcta.
Aquests jocs estan recomanats per a infants a partir dels 3 anys.

INFORMACIÓ ADDICIONAL. Google play i App Store. Actualitzada: 28 de novembre de 2017. Mida: 26M. Desenvolupador: contacte@jocsdelectura.com    C/Martín Alonso Pinzón 13, 1-5 43850-Cambrils

Informació de: http://www.jocsdelectura.com/

Jornada Trastorns de l’aprenentatge. Una mirada multidisciplinar.

l’Institut Català de la Salut i el Departament de Salut, amb la col·laboració de la Universitat de Lleida, del Departament d’Ensenyament i del Col·legi Oficial de Metges de Lleida, organitzen la Jornada Trastorns de l’aprenentatge. Una mirada multidisciplinar.

 La jornada es farà el dijous 26 d’abril de 2018 a la Sala d’Actes de l’Edifici del Rectorat de la UdL (Plaça Víctor Siurana, 1 Lleida). Trobareu més informació al programa adjunt o clicant aquí.

          6003180506  Trastorns de l’aprenentatge. Una mirada multidisciplinar

          2017-2018 Trobada pedagògica. Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària

          Del 26/4/2018 al 26/4/2018  6 hores – 1 sessions ) de 8:30h a 14:00h

          U Edifici del Rectorat de la Universitat de Lleida / Pl. Víctor Siurana, 1  (Lleida)

Per poder-hi participar, podeu fer la inscripció. Cal tenir en compte que la jornada només pot admetre un total de 50 persones que, inicialment, es reserven a professionals del CREETDIC, l’EAP i el CREDA. A partir del dia 10 d’abril, en cas que hi hagi places, la jornada també s’obrirà a altre professorat del Departament d’Ensenyament que hi pugui estar interessat. És important, doncs, que feu la inscripció abans del 10 d’abril de 2018.