Història

L’atenció a l’alumnat amb sordesa a la província de Lleida es va iniciar el gener de 1984 amb la incorporació d’una logopeda, Sra. Divina Alandí, adscrita administrativament a l’EAP 02 dins el programa “Educación compensatoria” i l’Inspector de l’esmentat programa com a referent. Tenia al seu càrrec l’atenció de tot l’alumnat amb sordesa del territori, per la qual cosa la periodicitat i durada de les sessions estava condicionada pel nombre i per la dispersió geogràfica dels alumnes.

El setembre del 1986 es va incorporar una nova professional, adscrita a l’EAP 01.

El setembre del 1988 es va incorporar una altra logopeda i el novembre del mateix any, dues més, les quals es van anar assignant de manera més o menys equitativa als dos EAP de la ciutat.

A partir d’aquest any es va anar ampliant la plantilla de logopedes i es van anar assignant als diferents EAP de la província, fent regularment reunions de coordinació amb l’Inspector assignat.

A mesura que es va anar ampliant el nombre de logopedes i el nombre d’alumnat amb sordesa ho permetia,  es va anar donant atenció a alumnat amb greus dificultats de parla i llenguatge

El 14 de maig del 1991 al DOG1448, es publicà la creació del CREDA Lleida.

El setembre de 1997 amb el nomenament del Sr. Miquel Navarro  com a Director i psicopedagog, es va començar a funcionar com a CREDA.

Amb la incorporació de l’audioprotetista, el setembre del 1999, es va completar la configuració del CREDA Lleida.

El curs 2004-05 es va incorporar una auxiliar administrativa a mitja jornada.

Al llarg dels anys es va anar ampliant el nombre de professionals, arribant a ésser  27 logopedes el curs 2008-09

El curs 2009-10 es va iniciar la reducció de professionals dedicats a l’atenció directa de l’alumnat amb 2 logopedes i la logopeda del Solsonés va passar a dependre del CREDA de Catalunya Central.

El curs 12-13 es va iniciar amb 2 i1/2 places de logopeda menys.

El curs13-14 també es va suprimir la plaça de l’auxiliar administrativa, per la qual cosa, des d’aleshores, l’auxiliar administrativa del Servei Educatiu del Segrià dedica unes hores a les tasques administratives del CREDA.

La plantilla actual del CREDA la formen: 1 audioprotetista, 1 psicopedagoga i 22 places de logopeda, de les quals una ocupa el càrrec de directora i una altra el d’adjunta a la direcció del CREDA