Formació per a impulsar l’aprenentatge amb sentit (EAS)

El Tetraedre de l’Aprenentatge amb Sentit (TAS) és fruit de la construcció col·lectiva de l’equip CESIRE (amb la col·laboració d’experts de l’àmbit educatiu) amb l’objectiu de potenciar la innovació pedagògica envers nous entorns d’aprenentatge amb sentit, altament eficaços, inclusius i connectats amb la vida.

Partint d’aquest marc pedagògic, el curs passat es va iniciar al CESIRE un nou projecte: guiar centres educatius (escoles, instituts i instituts escola) en el marc del nou currículum, amb l’objectiu d’innovar les pràctiques d’aula, a través de la reflexió, el disseny, la implementació i l’avaluació d’Experiències d’Aprenentatge amb Sentit (EAS).

En aquest moment els professionals del CESIRE ja tenen dissenyada la formació, tenen un equip de guies capacitat per a fer l’acompanyament als centres i  han demanat la col·laboració dels Serveis Educatius per a poder fer extensiva aquesta oferta al territori.

📹 Vídeo presentació EAS

📑 Infografia EAS

Aquest curs 2022-23 es realitzarà un taller de 10 hores, responent a la finalitat de presentar la formació i sensibilitzar a tres o quatre persones del centre (una d’aquestes persones ha de ser de l’equip directiu) perquè coneguin què s’ofereix, valorar si dona resposta a les seves necessitats (de forma coherent amb la situació pedagògica actual del centre i el seu PEC) i planificar aquesta formació en el seu centre, pel curs 2023-2024. Aquestes tres sessions també han de servir per tenir un primer contacte amb docents i membres dels equips directius, a través dels quals conèixer les característiques i necessitats de cada centre per dissenyar l’assessorament de manera personalitzada.

Si el vostre centre està interessat en aquest acompanyament, només cal que us poseu en contacte amb el Centre de Recursos Pedagògics per sol·licitar la participació en aquesta formació a través de l’adreça de correu a8930037@xtec.cat.