SEMINARI DE BIBLIOTEQUES MARTA MATA 2021-2022

Es reprèn la col·laboració entre el Seminari de biblioteques Marta Mata i la Biblioteca Pública Terra Baixa del Vendrell

Dijous 20 de gener de 2022 es va organitzar una trobada entre el Seminari de biblioteques Marta Mata i la Biblioteca Pública Terra Baixa, que respon a la voluntat mútua de recuperar-ne la col·laboració. Es tracta d’una relació necessària en dues direccions. D’una banda, des de la Biblioteca Pública s’ofereixen molts serveis (maletes viatgeres, lots de llibres…) i activitats de dinamització (visites escolars) adreçats als centres escolars per garantir el préstec d’un fons de qualitat i actual de literatura infantil i juvenil. A més, és interessant que se sàpiguen les necessitats de les escoles. D’una altra banda, les escoles han de conèixer els diversos serveis per usar-los i fer-los conèixer als alumnes (préstec i servei informàtic), però també poden sol·licitar ajuda per desenvolupar les diverses tasques com a responsables de la biblioteca escolar.

La benvinguda a la Biblioteca Pública Terra Baixa va anar a càrrec d’Àngels Colom, directora de la Biblioteca, i la trobada va estar conduïda per Gemma Vives, responsable de la Sala infantil, que va explicar tots els serveis mitjançant el web i va acompanyar les assistents en una visita guiada. D’aquesta manera, es van compartir dubtes, curiositats i es van oferir idees per dinamitzar el fons a les escoles, com ara les novetats, el llibre del mes o els elixirs. Una gran quantitat de recursos que segur que seran molt útils!