Participar en els IV Jocs Florals Escolars de Catalunya és una bona oportunitat per estimular l’expressió escrita de l’alumnat.
Van adreçats als centres educatius de tots els cicles d’educació primària i d’educació secundària obligatòria. En aquesta edició s’hi estableixen 8 categories:
– CI, CM, CS i EE per a educació primària.
– EE, 1r cicle i 2n cicle d’educació secundària obligatòria.
– I, com a novetat d’aquest curs, la de Conte audiovisual il·lustrat -per a tot l’alumnat de primària- que té per objectiu promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des dels àmbits lingüístic, digital i artístic-. Si feu un clic aquí trobareu recursos del bloc que ha creat l’Àrea TAC per ajudar a la producció d’aquests contes. El treball guanyador d’aquesta categoria serà produït pel Canal Super3. Per participar en aquesta nova categoria cal consultar-ne les bases específiques establertes.
Aquí teniu l’enllaç a un parell de vídeos on podreu veure el procés de creació d’un conte audiovisual il·lustrat, a l’estil Una mà de contes, a càrrec de Lluís Vallvé -assessor tècnic docent del Consorci d’Educació de Barcelona-: Vídeo1 i Vídeo2
Els IV Jocs Florals Escolars consten de tres fases: la comarcal, la territorial i la nacional.
De la fase comarcal se n’encarrega el Servei Educatiu corresponent. En el cas del Baix Penedès, el termini per fer arribar els treballs i el comunicat de finalistes del vostre centre a la bústia electrònica del CRP acaba el divendres 21 d’abril de 2017.
Més informació:
– Bases específiques per a la categoria Conte audiovisual il·lustrat.
– Plantilla per a la Comunicació dels finalistes i les dades de participació del vostre centre educatiu que caldrà fer arribar al CRP dins del termini establert.
– BASES DE LA CATEGORIA H: CONTE AUDIOVISUAL IL·LUSTRAT
IMPORTANT: Cal tenir present que el fet de participar en aquest certamen implica el compromís, també de les famílies, d’assistir a l’acte final territorialque tindrà lloc el dissabte 20 de maig al Teatre del Complex Educatiu de Tarragona.