Fotografiem l’entorn del Baix Penedès: La importància d’observar i ser crític

Foto: 1r premi "Fotodenúncia" / Institut Baix Penedès / El Vendrell

Al llarg d’aquesta primavera, cinc instituts i nou escoles del Baix Penedès, que pertanyen al Programa d’Escoles Verdes de la Generalitat de Catalunya, han dut a terme una Exposició Fotogràfica (escoles) i un Concurs Fotogràfic (instituts) com a campanya d’apropament i sensibilització envers l’entorn proper.

La iniciativa, sorgida en els seminaris territorials d’Escoles Verdes, ha tingut com a objectius que l’alumnat i les famílies aprenguin a observar el seu entorn, a identificar tant les belleses com les problemàtiques ambientals, i a ser-ne crítics. En aquest sentit, s’han promogut dues categories: “Meravelles i Entorn Natural del Penedès” i “Fotodenúncia”.

Des del seminari de les escoles verdes del territori, i gràcies a la implicació de cada comunitat educativa, s’ha dut a terme aquesta acció de manera coordinada, amb el disseny conjunt del cartell i les bases de l’esdeveniment. L’acció culminarà amb l’exposició a cada centre de totes les fotos seleccionades en els diferents centres participants, el dia 5 de juny tot coincidint amb el Dia Mundial del Medi Ambient.

Gaudim, coneguem el nostre entorn i treballem plegats en l’educació per a la sostenibilitat. Tots i totes en som responsables!

Més informació o aclariments: CEL ROGENT EDUCACIÓ AMBIENTAL. Assessors del Programa Escoles Verdes / escolesverdes@celrogent.com  /  977.600.895