FINALITZACIÓ DEL CURS. RESTABLIMENT D’EQUIPS.

La finalització del curs, els i les alumnes i docents que deixen el centre han de retornar els equips i dispositius MiFi per poder assignar-los als que s’incorporaran el curs vinent. Consideracions a tenir en compte:

• A l’inici del desplegament del programa “Educa en Digital” per a l’alumnat de 6è de primària, tots els ordinadors portàtils d’aquesta operació anaven acompanyats d’un adaptador de connectivitat 4G de funcionalitats limitades.El pla de dades associat a aquests adaptadors 4G tenia una durada de sis mesos. Per aquest motiu, aviat deixaran de prestar servei. L’acabament d’aquest període de servei afecta només els dispositius de connectivitat 4G associats als portàtils del programa “Educa en Digital”. Els adaptadors MiFi del Pla d’Educació Digital de Catalunya que hagués sol·licitat el vostre centre seguiran funcionant com fins ara. En cas que el vostre centre necessiti dispositius MiFi addicionals per atendre les necessitats d’alumnes que no disposin de connexió Wi-Fi a casa, els podreu sol·licitar a l’aplicació ÍNDIC a partir del 30 de setembre.Tot i haver quedat sense servei de dades, cal que el centre conservi els adaptadors 4G per atendre possibles auditories dels fons europeus amb què es finança el programa “Educa en Digital”.Finalment, us recordem que tant els ordinadors portàtils com els adaptadors MiFi o 4G tenen la consideració d’equipament del centre. Per aquest motiu, cal demanar a les famílies que els retornin quan les seves filles o fills deixin d’estar-hi escolaritzats.
  • Enguany s’han automatitzat alguns dels procediments relacionats amb el restabliment d’aquests equips, amb l’objectiu de minimitzar les intervencions a fer des del centre educatiu i el desplegament de tècnics.

Els procediments simplificats per a cada tipus de dispositiu i sistema operatiu són els següents:

– Portàtils amb Windows de docents: un cop recollits els equips dels docents que marxen del centre haureu d’obrir una petició al portal d’autoservei amb la relació de portàtils a restablir. L’oficina tècnica del projecte enviarà a aquests equips una ordre remota d’esborrat i restabliment total, deixant-los preparats per ser lliurats als nous docents. Quan aquests hi iniciïn sessió, s’actualitzarà de manera automàtica a ÍNDIC la informació sobre la persona associada a cada ordinador. Informació detallada.

– Portàtils amb Windows d’alumnes: un cop recollits els equips de l’alumnat que marxa del centre haureu d’obrir una petició al portal d’autoservei amb la relació de portàtils a restablir. L’oficina tècnica del projecte enviarà a aquests equips una ordre remota de neteja i posada a punt. A l’inici del pròxim curs, i a mesura que els nous alumnes vagin iniciant sessió als equips, s’esborraran les dades de l’usuari anterior i s’actualitzarà de manera automàtica la informació d’ÍNDIC. Informació detallada.

– Portàtils amb Linkat: l’oficina tècnica del projecte ha instal·lat remotament a tots els equips una aplicació anomenada “Reassignació d’equips Linkat”, que trobareu a l’escriptori de l’usuari “suport”. Aquesta aplicació s’encarrega de netejar i posar a punt els equips. A l’inici de curs, i a mesura que els nous alumnes vagin iniciant sessió als equips, s’actualitzarà de manera automàtica la informació d’ÍNDIC. Informació detallada.

– Chromebooks: haureu de fer el procés de neteja (Powerwash) dels equips de l’alumnat que marxa del centre. També haureu de comprovar que l’aplicació IDI tingui actualitzada la informació sobre l’identificador Google Workspace (G Suite) associat a cada alumne/a. A partir d’aquí, l’assignació a l’ÍNDIC es farà de forma automàtica a mesura que l’alumnat vagi iniciant sessió als seus dispositius durant l’inici de curs. Informació detallada.

Si teniu qualsevol dubte, podeu revisar les preguntes freqüents o fer una consulta al Nus de la coordinació digital.