ESCOLES VERDES -BUTLLETÍ 152

En el número d’octubre podreu trobar informació sobre la XIX TrobadaEscoles verdes . El 26 de novembre se celebrarà a Cosmocaixa Barcelona  i serà un acte de reconeixement públic al compromís que han assumit les escoles verdes per treballar en la construcció d’una Catalunya més sostenible, amb el lliurament dels Distintius d’Escoles Verdes i també del Premi Escoles Verdes 2022. Més info.

Dins de les I

Jornades de Ciència ciutadana, que tindran lloc entre els dies d18 i 19 d’octubre us recomanem aquestes peces en el marc de les jornades, : “De la pell de plàtan a bioproducte”, “OdourCollect: experiències d’olor-art i ciència ciutadana”, la presentació de la guia “Ciència ciutadana i natura: un repte per a l’educació per a la sostenibilitat” i “Acostem-nos al Mar”. Informació i inscripcions a la web.

També del 15 al 23 d’octubre, en el marc de la Setmana Bio per l’alimentació ecològica, es dedica un apartat a la comunitat educativa. S’ofereix un programa d’activitats per donar a conèixer la producció agrària i l’alimentació ecològiques en l’entorn educatiu. Consulta-les i participa-hi.

En aquest butlletí trobareu propostes tan intersssants com la de L’alumnat de l’Institut Rocagrossa s’implica en la Nit de la Recerca de Blanes . L’alumnat de 1r de Batxillerat participa amb una mostra de projectes científics, tallers i experiments, i amb el projecte Ocean Night. Els treballs els han fet amb el CEAB-CSIC per promoure la importància dels ecosistemes marins.

O la dels i les alumnes de 3r amb els Estudis de les plantes (l’Escola La Sínia de Sant Antoni de Calonge) que estan aquests dies estem estudiant les diferents parts de les plantes. Han observat les arrels de ben a prop i han après a diferenciar l’arrel principal de les secundàries.  Han parlat sobre les diferents funcions de la tija i finalment han emprat el microscopi per observar les fulles.

A més a més, aquest primer trimestre i emmarcat en el nostre projecte d’Escola Verda, visitarem La Gola del Ter per veure la vegetació dunar, amb el suport del Parc Natural del Montgrí, Illes Medes i Baix Ter.

L’alumnat de 3r de primària ha estudiat les parts de les plantes; un treball que s’emmarca en el projecte d’Escola Verda i que inclou visitar La Gola del Ter per veure la vegetació dunar, amb el suport del Parc Natural del Montgrí, Illes Medes i Baix Ter.

Taller d’esmorzar saludable a l’Escola Benviure de Castellbisbal L’alumnat de segon de primària ha participat en aquest taller per aprendre com preparar un esmorzar saludable i energètic per començar el dia. A partir de les explicacions, per grups han hagut de triar aliments per fer un bon esmorzar.

Recursos per treballar l’alimentació sostenible

A l’aparador trobareu recursos sobre agroecologia escolar i alimentació sostenible per treballar aquests valors amb l’alumnat. Accediu a l’enllaç, i a sota, us destaquem algunes propostes.