ESCOLES VERDES

Programa Escoles Verdes
Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural. ISSN 2014-4059
Desembre 2021 #144

Els nous centres que rebran el seu distintiu com a Escola Verda, es celebrarà  el 12 de gener en un format semi-presencial i es transmetrà per youtube . Més informació

El projecte AMPHIBIA rep un dels Premis d’Aprenentatge Servei 2021
La Societat Catalana d’Herpetologia ha rebut el premi pel projecte AMPHIBIA, orientat a la conservació dels amfibis en la categoria d’Educació ambiental. El jurat ha valorat la qualitat educativa i l’impacte social i comunitari. Es tracta d’un projecte impulsat pel Programa Escoles Verdes i on ha participat centres de la nostra xarxa.
Formació a Escoles Bressol de Girona
Els equips educatius de les escoles bressols realitzen la primera de les tres formacions per conèixer els valors naturals, geològics, socials i paisatgístics del curs alt, mig i baix del riu Ter. Es dóna resposta a una petició de les escoles per descobrir el seu entorn proper.
Adhereix-te a la Declaració del II Congrés Nacional d’Educació Ambiental
Durant el curs 2020-21 ha tingut lloc el II Congrés Nacional d’Educació Ambiental. Fruit de les 8 sessions amb 25 ponents i més de mil assistents, s’ha elaborat una Declaració amb les conclusions recollides de forma conjunta i participativa així com els compromisos derivats de les conclusions. Us convidem a adherir-vos a la Declaració omplint el formulari a títol individual o com a escola.
L’escola Martí Poch de l’Espluga del Francolí rep una visita molt especial
Els infants han rebut la visita de l’Arnau Queralt, director del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible de Catalunya. Han parlat sobre l’Agenda 2030, arran del treball transversal que fan en col·laboració amb el Museu de la Vida Rural.
L’Institut Ramón Berenguer IV de Santa Coloma de Gramenet participa en l’anellament d’aus Ecometròpoli
L’alumnat de 1r d’ESO va descobrir i aprendre sobre les aus i els processos científics que permeten estudiar-ne el seu comportament i fenologia. També va conèixer com disposar de dades per preservar la biodiversitat de la ciutat.
L’alumnat de l’escola Prat de la Riba de Reus, descobreix la sostenibilitat del seu barri
Han fet un itinerari pel barri per visitar les botigues sostenibles i han fet entrevistes als comerciants per saber com integren la sostenibilitat. L’activitat ha permès saber com fer una compra amb productes de proximitat i de temporada.
L’espai de biodiversitat: un entorn per a l’aprenentatge a l’Institut-Escola Joan Ardèvol de Cambrils
L’alumnat d’ESO ha reconvertit l’hort en un espai de biodiversitat, transformant-lo en un entorn viu d’aprenentatge. S’hi han observat diferents espècies que s’han instal·lat a l’hotel d’insectes, facilitant comprendre l’entorn natural.