Conte de divulgació científica “Escola xocolatina

ComCiència, Unitat de Comunicació de la Ciència de la Catalunya Sud <comciencia@urv.cat> té a disposició de les escoles de primària que ho vulguin el conte de divulgació científica: “Escola Xocolatina”, en què la seva protagonista, la Tina, assisteix a nou classes en què diferents investigadores li parlen sobre ciència i xocolata.

El contingut del conte està basat en els tallers del cicle La Ciència de la Xocolata, que des de fa dos anys la Universitat Rovira i Virgili i l’Institut Català d’Investigació Química organitzen a diferents biblioteques de la demarcació i que actualment s’està programant a la de Torredembarra. L’objectiu d’aquest projecte és fomentar vocacions científiques, especialment entre les noies, i fer-ho a partir de la normalització de la presència femenina en la ciència. Per aquest motiu totes les investigadores que imparteixen els tallers són dones que fan recerca a la URV i a l’ICIQ i la protagonista del llibre és una nena que adquireix, de forma divertida, els coneixements científics aplicats a la xocolata.

El llibre ha estat coeditat per l’editorial Piscina, un petit oceà i Publicacions URV, es pot trobar a les llibreries en català i castellà i també s’ha fet una versió en anglès que es pot descarregar gratuïtament des del web de Publicacions URV: www.publicacions.urv.cat

Us enviem l’enllaç a la notícia que vam publicar amb motiu de la presentació del conte: http://www.publicacions.urv.cat/altres-colmleccions/56-piscina/796-escuela-chocolatina

Les escoles de primària que estiguin interessades en rebre un exemplar el poden demanar sense cost fent la petició al correu electrònic: comciencia@urv.cat