BUTLLETÍ n.168 ESCOLES VERDES

“L’educació, per tal que sigui útil, no hauria d’allunyar a les persones de la terra, sinó ensenyar a respectar-la” Wangari Maathai, biòloga, ecologista i premi Nobel de la Pau.

Prop de 1.000 persones inscrites a la Festa de Cloenda
El divendres 7 de juny tindrà lloc la Festa de Cloenda dels 25 anys de la Xarxa d’Escoles Verdes al Món Sant Benet. I més de 150 centres educatius s’hi han inscrit per celebrar conjuntament el final d’aquest aniversari tan especial.

Celebreu la Festa de Cloenda a la vostra escola
La Festa serà l’acte final de la celebració dels 25 anys d’Escoles Verdes i volem que hi participeu tots els centres educatius. En cas que no hi pugueu assistir, us animem a muntar una jornada festiva amb l’alumnat al vostre centre. Així també podreu cantar la cançó Victòria del grup La Veu de la Terra i bufar les espelmes amb tots els vostres desitjos!
Les situacions d’aprenentatge sobre salut planetària de l’ActuaX25
Aquest curs hem posat a la vostra disposició vuit situacions d’aprenentatge sobre salut planetària i la maleta de jocs en el marc de l’ActuaX25. Aquestes situacions d’aprenentatge han tingut per objectiu que treballeu àmbits com ara la biodiversitat, el sistema alimentari i el canvi climàtic.

I aquest tercer trimestre…

Acció 18: participa en els Espais d’Intercanvi de la Xarxa i comparteix aprenentatges sobre salut planetària
Heu estat treballant les situacions d’aprenentatge o heu aprofitat les activitats digitals de la ‘Maleta de jocs i recursos de salut planetària’? Compartiu el que heu après en els Fòrums i també en el mur digital.
Acció 19: treballa a l’aula la salut planetària. El clima i el paisatge
Totes les espècies del planeta estem adaptades a un clima i un paisatge concrets. Però, què passa si l’entorn canvia? Les activitats permetran entendre què passa a les espècies davant l’emergència climàtica. Per a alumnat de 3 a 6 anys i de 7 a 10 anys (disponible al mes de maig).
Acció 20: treballa a l’aula la salut planetària. La pol·linització
Quina relació tenen els animals pol·linitzadors i la salut planetària? Les activitats permeten aprendre a identificar les espècies pol·linitzadores del nostre entorn i realçar la tasca essencial que duen a terme. Per a alumnat d’11 a 14 anys.
Acció 21: treballa a l’aula la salut planetària. Les espècies invasores
Hi ha relació entre canvi climàtic, espècies invasores i noves malalties? Conèixer la problemàtica d’aquestes espècies i els seus impactes sobre la salut de les persones i del planeta és fonamental per prendre mesures. Per a alumnat de 15 a 18 anys.
Acció 22: sigues part de la Festa de Cloenda (consigna #1). Apreneu la cançó que serà un clam durant la Festa
Tant si assisteixes a la Festa de Cloenda com si no, t’animem a escoltar i a aprendre la cançó ‘Victòria”‘ del grup La Veu de la Terra que es cantarà durant la jornada. Aprofiteu també els recursos didàctics que hi ha a la seva web per treballar-la a l’aula.