145è NAIXEMENT BENVINGUT SOCIAS

Avui 19 d’octubre fa 145 anys del naixement al carrer de la Barceloneta Baixa, número 25 del Vendrell, del músic vendrellenc Benvingut Socias Mercadé (1877-1952). L’Escola de Música del Vendrell (EMMPAC) commemora aquest esdeveniment amb una col·laboració amb l’Arxiu Comarcal del Baix Penedès. S’ha inclòs una biografia del músic en la seva pàgina web, juntament amb la d’altres músics vendrellencs com Pau Casals i Agustí Cohí Grau.

S’ha comptat amb l’Arxiu Comarcal del Baix Penedès, perquè és dipositari del fons documental i musical del mestre Socias. L’Arxiu ha col·laborat en l’elaboració d’aquesta ressenya biogràfica que descriu els aspectes més destacats de la seva trajectòria professional.

Des de la web de l’Escola, es pot accedir al fons documental del mestre Socias a través de tres enllaços al portal Arxius en línia del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya que permet veure la sèrie de les targetes postals escrites i rebudes pel músic al llarg de la seva vida amb amistats d’arreu.

Més informació (cliqueu).