#sub-edc-sessió1 BAIX PENEDÈS

El passat 10 de novembre de 2021, va tenir lloc la primera trobada del grup de treball de la subxarxa d’Estratègia digital de Centre, format per docents de l’Escola Marta Mata, Escola La Parellada, Escola Pau Casals, Escola Joan Perucho i Escola Àngels Guimerà amb la coordinació del mentor digital del Baix Penedès, en Christian Toldrà. Va ser una sessió profitosa pels participants posant com a objectiu les bases del que ha de ser l’Estratègia Digital per al centre i per on i com es pot iniciar. El fet que dues de les 5 escoles presents, estiguesssin realitzant  la FIC d’EDC , va facilitar que es creessin sinergies de treball i debat entre aquests dos centres i

els que entraran en aquesta formació a partir de gener.

Es va informar de les accions a fer de diagnosi (Selfie, enquestes CDD) i el treball de la part de recerca d’info de Cultura Digital de cada Centre i la creació d’un espai per compartir-lo des delc entre a la comunitat educativa .

Font : https://projectes.xtec.cat/edc-suport/per-on-comencar-ledc/infografies/

El mentor va  compartir una carpeta drive amb la proposta de la sessió que servís en acabar d’acta. Prexentar-se i conèixer el moment en què es troba des de l’àmbit digital va ajudar a reflexionar per veure cap on ha d’anar cada centre. A partir dels múltiples recursos de suport (nodes, mentor, NUS, eines) miren  d’anar fent la recerca de documentació de la part de Cultura digital a partir d’exemples facilitats pel mentor i van aprofitar per practicar amb l’eina SELFIE.

Aquestes trobades les valoren positivament però desitjarien poder fer-les presencials. Com a conclusió es veu la importància de fer una bona diagnosi, ja que sinó la resta de fases no es podran desenvolupar a la profunditat necessària.

El mentor en aquestes sessions ,actuarà per a  guiar i acompanyar als centres en l’elaboració amb calma però sense pausa.  Pel que fa als indicadors de les escoles Marta Mata i Parellada, estan tots passats  i les Fic d’ambdós centres a punt de finalitzar totes les trameses. Aixímateix, els dos centres ja han passat la Selfie i s’han recollit els resultats.

S’ha de destacar l’esforç, professionalitat i bona feina que estan realitzant els 5 centres i el mentor digital Christian Toldrà.per aconseguir que abans del 2023 alumnes , docents i centres hagin assolit la competència digital .