Revisió de llibres de text de socials de 3r d’ESO

Des de la l’ICIP (Institut Català Internacional per la Pau) i seguint les recomanacions de l’UNESCO, s’ha fet una revisió de llibres de text de socials de 3r d’ESO sobre el tractament dels valors de la pau, el desenvolupament sostenible, l’equitat de gènere, l’apreci a la diversitat, la cura del medi ambient, la democràcia i els drets humans.

A continuació disposeu d’un text que ens han facilitat l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.

Conscients de la importància dels valors als llibres de text, diverses institucions de promoció de l’educació en valors, entre les quals el Consorci d’Educació de Barcelona, l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona, la Direcció General de Justícia Global de l’Ajuntament de Barcelona, l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament, l’Escola de Cultura de Pau i l’Institut Català Internacional per la Pau hem acordat fer-vos arribar un document de valoració de llibres de text.

Es tracta d’uns indicadors per valorar fins a quin punt els manuals escolars inclouen de forma transversal els valors de la pau, el desenvolupament sostenible, l’equitat de gènere, l’apreci a la diversitat, la cura del medi ambient, la democràcia i els drets humans.

Ara que esteu triant els llibres de text que fareu servir el curs vinent, confiem que serà una eina útil per prendre la decisió.

Aquests indicadors sorgeixen de l’Observatori de Llibres de Text impulsat per l’Institut Internacional per la Pau i l’Escola de Cultura de Pau i que té per objectiu facilitar la incorporació dels criteris de l’educació per la pau en els llibres de text. Trobareu tota la informació complerta a http://icip.gencat.cat/ca/que-fem/llibres_de_text/

Vegeu:

Més informació a

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>