PROVES COMPETÈNCIES BÀSIQUES 6è

D’acord amb la RESOLUCIÓ EDU/2944/2020, de 17 de novembre, per la qual s’aproven les directrius per dur a terme la prova d’avaluació de sisè curs de l’educació primària, aquest curs 20-21 es convoca la prova per a l’alumnat que finalitza l’educació Primària.

Aquesta prova externa que elabora i organitza el Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, amb col•laboració amb la Inspecció d’Educació ( sent el president de la nostra comissió TAR06 l’inspector Sr. Francesc Valverde  ), té un caràcter informatiu, formatiu i orientador per els alumnes, les famílies i els centres i ha de permetre millorar els resultats dels alumnes i afavorir-ne el pas a l’educació secundària obligatòria.
L’avaluació és un valuós instrument de seguiment i de valoració dels resultats obtinguts per l’alumnat i dels
processos que permeten obtenir-los. La legislació vigent estableix que els mecanismes d’avaluació han de ser
capaços de combinar els objectius del sistema educatiu amb la necessària autonomia pedagògica i de gestió
dels centres educatius, han de tenir com a referència fonamental les competències bàsiques i han de permetre
caracteritzar, de manera precisa, la formació que han de rebre tots els estudiants, per proporcionar-los una
educació de qualitat i millorar el seu nivell educatiu.

DIA HORARI PROVES
Dimarts 4 de maig 9-10

LLengua Castellana

Matemàtiques

Dimecres 5 de maig 9-10

10-11.00

LLengua Catalana

LLengua Estrangera (anglès o francès)

Dijous 6 de maig 9-10 Coneixement del medi natural

Pautes i consells per a la realització de les proves:

Els centres disposen de l’aplicació informàtica on trobaran el manual d’ús de l’aplicació .

Les famílies disposen d’un document informatiu sobre les proves de 6è de Competències Bàsiques:

Els docents seleccionats com aplicadors de les proves , les realitzaran en el seu propi centre seguint instruccions a les que es poden accedir a través de l’enllaç a la guia d’aplicació de la prova.

A tall de resum es pot consultar la presentació:

En participar en les proves d’avaluació de 6è d’educació primària, com a aplicador, rebrà una formació reconeguda pel Departament d’Educació. Per poder obtenir aquest reconeixement, s’ha creat un taller d’aplicadors virtual. L’aplicador un cop rebut el seu nomenament per part de la comissió TAR06, haurà de fer la inscripció a l’activitat seguint aquest enllaç:
7047288755   Aplicadors de l’avaluació de CB de 6è d’Ed. Primària. Curs 2020-2021

Els docents que desenvolupin la tasca de correctors poden revisar les tasques i el funcionament del procés de la correcció a:

Els correctors rebran notificació via email de l’activitat creada a fi de que els hi certifiqui la seva tasca com a corrector de les proves de 6è. La seva formació s’iniciarà un cop realitzades les proves i hauran d’inscriure’s a l’activitat amb el codi :7047788755

Enllaços d’interès: Consaval / Portal de centre / Accés a l’aplicació/Repositori

Calendari CB6 de les actuacions principals de la Prova de 6è