L’EVOLUCIÓ DE LA BRETXA EN MATES I MEDI A 6è PRI

El Departament d’Educació, amb l’objectiu de promoure la presència de les dones en les professions STEAM (Ciències, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques), va engegar el programa d’innovació STEAMcat el curs 2018-2019. El programa pretén potenciar l’interès de l’alumnat d’educació infantil, primària i ESO en aquestes matèries i, alhora, millorar les competències relacionades amb aquest àmbit (Departament d’Educació, 2021). Aquest tast de dades se centra en els canvis en l’evolució de la bretxa de resultats en les competències de matemàtiques i medi natural de l’Avaluació de sisè de primària del  Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu 

Pel que fa a la competència matemàtica segons el gènere, en totes les avaluacions des del 2013, hi ha un biaix a favor dels nois. La diferència màxima en la puntuació mitjana de la competència matemàtica es va assolir l’any 2017 amb 3,7 punts percentuals a favor dels nois; des d’aleshores s’ha anat reduint fins arribar als 1,2 punts actuals.

Ara bé, si ens referim ara a la competència de medi natural, no n’hi ha diferències substancials entre les noies i els nois. La màxima distància s’ha donat en l’avaluació del 2021, en què les noies van assolir una puntuació mitjana en la competència de medi natural de 76,0 punts sobre 100, mentre la dels nois en va ser de 75,1.

Queda palesa que les diferències de resultats entre les noies i els nois varien segons l’any i la competència STEAM avaluada.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>