La classe de tercer de primària de l’escola Els Secallets rep un dels premis Pilarin Bayès

La classe de tercer de primària de l’escola Els Secallets de Coma-ruga (el Vendrell) està d’enhorabona. El seu conte ‘El club de les abraçades’ ha estat un dels premiats als 15ns Premis Pilarin Bayès, que organitzen anualment l’editorial Mediterrània i l’Obra Social de Sant Joan de Déu per estimular la creativitat i la lectura dels més menuts. La tutora de la classe, Tània Montilla, fa deu anys que s’ha presentat al certamen literari amb diferents classes de l’escola. Enguany, el treball ha tingut la seva recompensa, i la mateixa Pilarin Bayès farà ara les il·lustracions del conte. Tot un luxe.

Els alumnes havien d’elaborar un conte centrat en la temàtica ‘Idees per canviar el món’. «Vam fer una pluja d’idees sobre què podien fer ells com a nens per canviar el món, per grups van crear els diferents personatges i van elaborar la història», explica la mestra. Els alumnes van agafar com a escenari l’aula d’una escola, un entorn que coneix prou bé. Segons la professora, «el conte explica la història d’una nena que arriba nova a la classe i està trista, la resta d’alumnes parlen per veure què poden fer per solucionar-ho i acaben decidint que cada matí li faran una abraçada».

Potenciar el treball en grup i la creativitat

Tània Montilla destaca que la seva decisió de participar en el concurs cada any es deu al fet que «és un projecte que ajuda molt a treballar en grup, els nens aprenen a debatre les propostes i a cedir quan cal». En aquest sentit, recorda que decidir el nom del personatge «va costar molt, perquè no es posaven d’acord». També serveix per «estimular la creativitat» i enfortir el lligam dels nens i nenes amb els llibres. «Jo vaig ajudar a lligar les idees i plasmar-les de forma definitiva, però tot el que hi surt és creat per elles», puntualitza la tutora.

El nom dels quinze guanyadors —cinc per cada cicle educatiu— es va donar a conèixer el dia de Sant Jordi. A la classe dels Secallets van projectar el mail amb els resultats i, quan els alumnes van veure el nom del seu conte, es va produir una explosió d’alegria. «Prendre part en un projecte així ajuda molt a cohesionar el grup», certifica Montilla. El fet que el seu hagi estat un dels quinze contes escollits d’entre més de mil que hi ha participat és per estar força contents. Ara, el pròxim dia 7 de juny aniran tots a l’entrega de premis a Sant Boi de Llobregat. Allà rebran cadascun d’ells un exemplar del llibre que recull tots els contes, que s’haurà encarregat d’il·lustrar Pilarin Bayès, a qui podran conèixer personalment.

Finalistes del FIC-CAT

L’escola dels Secallets també ha rebut una altra bona notícia, i és que el grup d’extraescolars de ‘Cinema i Interpretació’ és finalista del concurs escolar del FIC-CAT, el Festival de Cinema en Català de Roda de Berà. Tretze alumnes del centre han fet un curtmetratge titulat ‘El Patí’ que ha quedat entre els finalistes. El dia 10 de juny sabran si s’emporten algun dels dos premis que hi ha, el del jurat i el del públic.