I SI PARTICIPEM EN UN CONCURS?

Hem passat l’equador del curs i de ben segur multitud de propostes, activitats i projectes en marxa o finalitzats, que podrien presentar-se a alguns dels premis , Certamens i concursos existents. No sempre trobem temps per poder-ho fer perquè no els trobem a un mateix lloc. Aquí trobareu alguns dels més representatius:

• Del 15 de novembre al 21 de gener de 2022 El Gust per la lectura
  • mSchools Student Awards 2022 és un concurs que reconeix la tasca duta a terme per alumnes i docents durant el curs escolar dins el programa mSchools i les seves diferents iniciatives.Els participants poden presentar-se a concurs en les següents modalitats:
  1. Scratch Challenge (3r, 4t, 5, i 6è Primària; 1r i 2 d’ESO), Període d’inscripció i lliurament de projectesd’insc : del 18 d’abril al 9 de maig de 2022Aquest concurs pretén fomentar l’aprenentatge de la programació entre els docents i els alumnes com a eina d’integració de les tecnologies a l’aula mitjançant el desenvolupament de projectes a través del llenguatge Scratch i premiar-ne les propostes més reeixides.
    • Els projectes han de ser inèdits i desenvolupats durant el curs escolar 2021-2022.
    • La temàtica del projecte a presentar és lliure.

Alguns possibles exemples de projectes:

• Fer una història
    • Fer una simulació
    • Fer un joc amb diferents nivells …(videojoc)
    • Fer un joc de preguntes i respostes
    • Fer un “escape room”
  2. Mobile History Map (Primària i Secundària) L’objectiu del concurs “mSchools Student Awards – Mobile History Map 2021-2022” és promoure els projectes desenvolupats per l’alumnat i compartits a la plataforma digital Mobile History Map, una web i app de georeferenciació que promou el treball per projectes i l’aprenentatge-servei. El període d’inscripció i de lliurament de projectes s’inicia el 18 d’abril de 2022 i finalitza el 9 de maig de 2022 a les 14 hores.
  3. App Education (3r i 4t d’ESO, Batxillerat i cicles formatius).Període d’inscripció i lliurament de projectes: del 2 al 18 de maig de 2022. La temàtica englobaprojectes d’aplicacions mòbils que ofereixin solucions a problemes reals i que tinguin com a punt de partida els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides.El lema és “Junts aconseguirem…” i s’enfoca en la idea que treballant junts en equip aconseguim resoldre problemes compartits i trobar-hi solucions innovadores.El projecte d’App creat ha de referenciar en quin/s del/s 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible s’emmarca.
  4. Jocs Florals Escolars de Catalunya s’adreça als centres d’educació primària i d’educació secundària obligatòria amb la finalitat d’estimular l’expressió escrita de l’alumnat,
  5. Premis eduCAC , amb l’objectiu de fomentar la competència en comunicació audiovisual als centres escolars i promoure l’esperit crític de l’alumnat.. El termini de presentació de treballs finalitza el 14 de març de 2022.
  6. Concurs Perruqueria i Estètica PFI , del 7 al 20 de març.
  7. Premi Federico Mayor Zaragoza, primària i secundària, concurs de creació de videos de Temàtica Dones i Homes en llibertat.Termini d’inscripció i presentació de videos del 24 de gener al 25 de març.
  8. XVI edició del concurs de treballs escolars “Es de libro”. Obre en una nova finestra Inscriviu-vos en el concurs si sou estudiant d’ESO, batxillerat o cicles formatius de grau mitjà  feu un treball interessant sobre un tema que us vingui de gust investigar (música, ciència, cinema, literatura, art, història, esports, filosofia i pensament, tecnologies …), publiqueu-lo en alguna plataforma i envieu-ho a “Es de libro”. Inscripció i presentació de treballs fins al 25 de març de 2022.
  9. Premi Almia educativa. Obre en una nova finestra. Aquesta convocatòria vol fer un reconeixement a la tasca formativa desenvolupada en aquests nivells educatius sobre la conscienciació i recerca de fonts energètiques sostenibles, netes i en definitiva respectuoses amb el medi ambient. Premis dirigits a primària, secundària, batxillerat i cicles formatius. Presentació de projectes fins al 30 d’abril de 2022.
  10. Concurs Joves i Mobilitat. Obre en una nova finestra.El concurs Joves i Mobilitat, destinat a estudiants de 12 a 18 anys i centres educatius, té com a objectiu promoure actituds i valors de mobilitat segura, sostenible i responsable entre els adolescents i els joves de Catalunya. Inscripció fins al 30 d’abril de 2022.
  11. Premis per al treball de recerca . De qualsevol temàtica , de l’àmbit  científic i tecnològic, de recerca de l’àmbit d’humanitats i ciències socials, d’àmbits territorials concrets i d’altres temàtiques monogràfiques. Trobareu tota la informació a : http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/batxillerat/treballrecerca/premis