ESTATS EMOCIONALS I ALUMNAT DURANT LA PANDÈMIA

L’ansietat o l’angoixa és una emoció com l’alegria, la tristesa o la ira, que pot aparèixer en determinades experiències de la vida. Com en la resta d’emocions, l’ansietat té una funció adaptativa, però, de vegades, pot esdevenir exagerada o patològica. Molts cops aquesta ansietat es percep com a exagerada perquè apareix en situacions en què la persona creu que no hauria d’aparèixer o perquè s’acompanya de diferents sensacions corporals desagradables i intenses (Unitat d’Ansietat de l’Hospital del Mar, 2021).

Al Tast de dades 24 s’analitzava que els centres de complexitat alta —a diferència dels de complexitat mitjana i baixa— tenien percentatges més elevats d’alumnat que afirmava patir angoixa en el retorn escolar al centre, i que això li va dificultar l’adaptació al nou curs escolar 2020-2021.

Per aprofundir en aquest tema, és recomanable la consulta del número 27 dels Informes d’avaluació en què es descriuen i s’analitzen els resultats dels qüestionaris de confinament.