ESCOLES VERDES – BUTLLETÍ 157 MARÇ 2023

En el número de març trobem les següents notícies destacades:

III Simposi de docents de la XESC

Els dies 10 i 11 de març s’ha celebrat a Manresa aquesta trobada amb més de 100 assistents destinada a la formació, la reflexió i l’intercanvi d’idees per tal d’ajudar a millorar la tasca docent en els projectes d’educació per la sostenibilitat. Llegiu-ne més.

Us expliquem

Èxit d’assistència a la sessió de preparació del Let’s Clean Up!

Un gran nombre de docents participen en el seminari per dissenyar situacions d’aprenentatge i treure el màxim profit educatiu de la campanya del Let’s Clean Up Europe! Recupera la sessió. Llegiu-ne més

L’educació ambiental i el nou currículum escolar

Està disponible la documentació del taller organitzat conjuntament entre la XESC i la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona sobre les oportunitats del nou currículum per treballar la sostenibilitat amb l’alumnat. Llegiu-ne més.

Primer Open House d’escoles. Vols visitar-les?

Entre el 17 i el 30 d’abril, més de 40 centres educatius de la XESC obriran les seves portes per donar a conèixer el seu projecte d’educació per a la sostenibilitat als centres que desitgin conèixer-los de primera mà. Inscripcions fins el 19 de març. Més informació al web. Llegiu-ne més.

L’aparador de recursos educatius recull més de 200 recursos

Hi trobareu propostes educatives, guies, aplicacions, webs, jocs o llibres classificats per àmbits temàtics que conformen un ampli catàleg en actualització permanent. Llegiu-ne més

Les escoles actuen

L’escola Segimon Comas promou minibiblioteques exteriors al municipi

El Consistori Infantil i el Comitè Verd han treballat per crear aquests espais que l’Ajuntament de Sant Quirze de Besora ha instal·lat a les places del poble. L’objectiu és incentivar la lectura intercanviant llibres per reutilitzar-los. Llegiu-ne més.

Notícies sobre els ODS pel Consell de Participació dels Infants de Mollerussa

L’equip de #reportersODS format per alumnat de l’escola Mestre Ignasi Peraire ha dissenyat notícies de proximitat basades en els ODS i les ha traslladat al Consell d’Infants de Mollerussa per tal d’aportar idees de millora per a la seva ciutat. Llegiu-ne més.

Èxit en el primer mercat d’intercanvi de roba de l’Institut Jaume Huguet de Valls

El centre ha muntat un mercat d’intercanvi amb l’objectiu principal de conscienciar l’alumnat de la importància de donar valor a la roba i de conèixer les implicacions que té la fast fashion per al nostre planeta. Llegiu-ne més.

El Rec Clar no vol més plàstics!: una campanya de mostreig a Vidreres

L’alumnat de l’Institut de Vidreres participa en una campanya per valorar la contaminació per plàstics al Rec Clar. Es fa en el marc del projecte de ciència ciutadana Plastic Pirates – Go Europe! de la Unió Europea i hi participen diversos centres. Llegiu-ne més.

La setmana ambiental de l’escola Castell Ciuró de Molins de Rei

Cada curs, des de fa 22 anys, l’escola celebra la Setmana Mediambiental durant la qual tot l’alumnat del centre treballa el canvi climàtic i com tenir cura del nostre ecosistema, a través de tallers, sortides, xerrades i diferents activitats. Llegiu-ne més.

L’Escolania de Montserrat explica a la ràdio els valors de ser una escola verda

El cap d’estudis de l’Escolania i dos delegats ambientals de secundària participen en el programa de Ràdio Estel El diumenge a Montserrat i comparteixen com l’Escolania va incorporar-se a la Xarxa d’Escoles Verdes i quins són els seus compromisos com a centre. Llegiu-ne més

En Xarxa

Comencen els Fòrums d’Escoles Verdes del curs 2022-2023

S’han celebrat a Amposta, el Prat de Llobregat, Terrassa i Salou amb una elevada participació d’alumnat i de docents. Hi ha participat alumnat de primària i, entre d’altres temàtiques, han tractat el consum responsable i l’economia circular. Llegiu-ne més.

Global Camp de la Fundació Vedruna Catalunya Educació

Les escoles Vedruna han promogut una jornada on s’han exposat fins a 70 projectes educatius relacionats amb els ODS i l’Agenda 2030. Tots ells han estat realitzats amb la complicitat d’altres agents socials i entitats locals. Llegiu-ne més

Recursos

Per últim, també ens comparteixen un seguit de recursos que es pot consultar al final d’aquest document. I també l’agenda que trobeu a continuació amb esdeveniments importants d’aquest any:

Enllaços d’interès