L’alumne Joel Arenas Garcia de l’Institut Mediterrània guanya els Jocs Florals

JocsFlorals

Dissabte 21 de maig es va celebrar l’entrega de premis de la tercera convocatòria dels Jocs Florals Escolars de Catalunya al Teatre del Complex Educatiu de Tarragona. Un certament literari que organitza el Departament d’Ensenyament amb l’objectiu de potenciar i estimular l’expressió i producció escrita dels nois i les noies i fomentar una tradició cultural pròpia i arrelada al país. Com van explicar els presentadors de l’acte, pretén recuperar l’essència dels antics Jocs Florals, un certamen literari instituït a Tolosa l’any 1323 i que es va celebrar fins a finals del segle XV. Els Jocs Florals de Barcelona van tornar a implantar-se l’any 1859 gràcies a les iniciatives d’Antoni de Bofarull i de Víctor Balaguer. El seu lema era Pàtria, Fe, Amor, en al·lusió als tres premis: la Flor Natural que s’atorgava a la millor poesia amorosa, l’Englantina d’or a la millor poesia patriòtica i la Viola d’or i argent al millor poema religiós. El guanyador de tres premis era nomenat Mestre en Gai Saber.
El Departament D’ensenyament adreça el concurs literari als centres d’educació primària i educació secundària obligatòria. S’estableixen 7 categories segons el nivell educatiu, quatre per a l’educació primària i tres per a l’educació secundària obligatòria. La participació en aquest certament és voluntària. El guanyador de la categoria F (Alumnat de 1r i 2n d’educació secundària obligatòria) va ser l’alumne de l’Institut Mediterrània Joel Arenas Garcia de 2n d’ESO, el qual va poder llegir el seu relat davant de tots els assistents, juntament amb la resta de premiats. Totes les famílies i els docents es van emocionar molt amb l’entrega de premis.
A més, tots els participants van rebre un diploma en reconeixement del seu esforç i entusiasme i un petit record de la seva participació en el certament.
L’acte va ser amenitzat per les actuacions de les alumnes de l’Escola de Dansa de Montbrió del Camp i pel Duo della Gioia, alumnes de l’Escola i Conservatori de Música de Reus.
Finalment, la cloenda va ser a càrrec de l’inspector en cap adjunt el Sr. Rafael Muñoz Melgar.

1. Maria

Enhorabona, Joel!!!
    A les escoles i als instituts es fa molta feina. Ja està bé que, encara que sigui d’una manera indirecta, es reconegui la tasca del professorat i la dedicació als seus alumnes.