CONSULTA PRÈVIA A L’ELABORACIÓ DEL DECRET D’ORIENTACIÓ EDUCATIVA

El Departament d’Educació ha obert una consulta pública per a rebre propostes per a l’elaboració del futur decret d’orientació educativa, ja que aquesta es considerada una prioritat pels acords internacionals i europeus en matèria d’educació així com també per la legislació vigent a Catalunya.

La direcció general d’Alumnat promou un decret que fixi un “marc conceptual i normatiu clar” per a l’orientació educativa (personal, social, acadèmica i professional i l’acció tutorial), ja que actualment es desenvolupa segons el criteri de cada centre. Això es decut a que les accions desenvolupades fins a l’actualitat no han proporcionat un marc conceptual i referencial que faciliti i impulsi l’exercici de l’orientació educativa als centres; a més, les funcions orientadores a desenvolupar no queden gens definides i els recursos disponibles són dispersos i no cobreixen les principals necessitats que en matèria d’orientació té l’alumnat com tampoc les necessitats que en qüestió de recursos necessita el professorat i els professionals de l’orientació.

Aquests arguments reclamen la necessitat de desenvolupar un marc referencial i normatiu per a ordenar, articular i desenvolupar una proposta d’orientació educativa per al conjunt del sistema educatiu. Així doncs, aquesta consulta pública té per objectiu obtenir informació per tal de copsar l’opinió, la sensibilitat i les propostes de la comunitat educativa i dels diferents sectors implicats en l’orientació educativa i optimitzar el desenvolupament del marc normatiu.

A continuació podeu consultar el document d’Anàlisi de la problemàtica a solucionar i propostes.

Preguntes per orientar les aportacions
  1. Quins aspectes del sistema actual d’orientació educativa considereu que convindria millorar?
  2. Quins elements de caràcter personal o material creieu que caldria disposar per oferir un sistema d’orientació educativa de qualitat?
  3. Considera que s’ha descrit adequadament la problemàtica relacionada amb l’orientació educativa als centres educatius?
  4. Hi ha aspectes que no s’han tingut en compte i que haurien de ser valorats per l’Administració Educativa de la Generalitat de Catalunya?
  5. S’haurien de preveure altres objectius diferents? Quins?
  6. Quines propostes d’actuació en matèria d’orientació caldria prioritzar i/o afegir?

Podeu fer les vostres aportacions al següent enllaç o clicant a la imatge.