CINQUENA VISITA PEDAGÒGICA TENIM LA PARAULA: ESC Pompeu Fabra

Seguim amb les visites pedagògiques i en aquest cas, dimarts 7 de març va tenir lloc la cinquena visita pedagògica en el marc del programa de Comunicació Oral Tenim la Paraula.

L’amfitrió d’aquesta sessió va estar l’Escola Pompeu Fabra de Cunit amb la seva activitat Llegim i escrivim en parella, de la qual van fer-nos una petita mostra.

L’activitat permet observar com es posa en joc la comunicació oral entre els dos membres de cada parella de tutoria entre iguals. Un és el tutor que s’ha preparat prèviament el full de lectura i el treballa amb el company tutoritzat seguint una pauta molt estructurada. Quan acaben les tasques de lectura i comprensió lectora (entre 30 i 45 minuts), han d’escriure un text entre els dos, seguint també unes pautes que determinen el rol de cadascú i que es divideixen en tres fases:

• Primer moment: tutor i tutoritzat planifiquen el text i en fan la primera versió (45′)
  • Segon moment: revisió per part del tutor (graella) i preparació d’activitats de millora.
  • Tercer moment: tutor i tutoritzat fan les activitats de millora i elaboren conjuntament una versió millorada del text (45′)

Els visitants en aquesta sessió van ser mestres de l’Escola Àngel Garriga del Vendrell.