CICLE DE SEMINARIS EN LÍNIA D’EDUCACIÓ INCLUSIVA

SG d’Escola Inclusiva ens ofereix un cicle de conferències que responen a les necessitats que vivim en moltes aules.

La primera videoconferència ja va tenir lloc el passat el 19 d’octubre amb un títol tan suggerent com “Les altes capacitats en el marc de l’escola inclusiva” . Si voleu recuperar la sessió  podeu trobar-la aquí.

El proper dimarts 2 de novembre, al Cicle de Seminaris en línia d’educació inclusiva al nodes d’educació inclusiva , s’estrenarà el vídeo per a la difusió del document: Orientacions per a l’elaboració del pla de suport individual(PI). Ens arribar en un moment del curs escolar, en què  els centres estan redactant aquest document .

És un document per a totes les etapes educatives i els equips docents, des de segon cicle d’Infantil fins al Batxillerat, i per tant, per tot el professorat.

El Decret 150/2017 a l’article 12 ens descriu el PI i el document d’Orientacions vol ser un recull de tots els aspectes que han de tenir en compte els i les docents per la seva elaboració, amb la coordinació del tutor o tutora de l’alumne o alumna amb PI, el lideratge dels equips directius i l’assessorament de l’EAP a primària i els orientadors o orientadores a secundària i Batxillerat.

El document destaca la idea que el PI s’ha de construir a partir de la programació d’aula o projecte dels àmbits i/o les matèries, segons l’etapa educativa. Reforça també la necessitat del canvi mirada per a construir un marc DUA: tant des de la inclusió per determinar les necessitats a partir de l’entorn, com per a la planificació de les activitats d’ensenyament aprenentatge competencials i curriculars. L’objectiu del PI és l’aprenentatge de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu a l’aula, al centre i per tant, també esdevingui un aprenent expert.

Per últim, comentar-vos que al final del document d’Orientacions hi ha un apartat de preguntes més freqüents què pot resoldre de forma ràpida i àgil aquelles preguntes que moltes vegades sorgeixen quan es comença a elaborar un Pla de suport individualitzat. Podeu fer la difusió que considereu convenient.

Por poder visionar el document a l’enllaç : https://projectes.xtec.cat/educacioinclusiva/

Les següents conferències tractaran entre d’altres  dels adolescents i joves que migren sols i dels JMS

aixímateix s’ha obert termini de sol.licitud d’ajudes per agrupar centres de diferents ciutats dins de la comunitat autònoma o bé de diferents comunitats . Podeu consultar-ho a l’enllaç: https://www.educastur.es/-/ayudas-para-agrupaciones-de-centros-que-realicen-proyectos-que-favorezcan-la-educacion-inclusiva