BUTLLETÍ ESCOLES VERDES MARÇ

Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural. ISSN 2014-4059

Març 2022 #147

“L’art d’ensenyar és l’art d’ajudar a descobrir” Mark Van Doren, poeta i crític literari.

 

1.- Presentem la Guia ‘Ciència ciutadana i natura: un repte per a l’educació per a la sostenibilitat’

El Servei d’Educació Ambiental ha promogut l’elaboració d’aquesta Guia per donar a conèixer què és la ciència ciutadana i quin potencial té per treballar l’educació per a la sostenibilitat en els centres educatius. Inclou experiències i consells pràctics per treballar a l’aula.

Llegiu-ne més a  https://mediambient.gencat.cat/ca/detalls/Noticies/20220303-guia-ciencia-ciutadana

2.- Us expliquem :Organitzem una formació per treballar la Ciència ciutadana en el centres educatius

Arran de la publicació de la Guia s’organitza una formació en línia, reconeguda pel Departament d’Educació i adreçada als docents de centres educatius de la Xarxa d’Escoles Verdes. S’aporten coneixements i recursos per incorporar la metodologia de la ciència ciutadana en els centres, posant el focus en el treball transversal i orientat a la pràctica.

Llegiu-ne més a https://mediambient.gencat.cat/web/.content/home/ambits_dactuacio/educacio_i_sostenibilitat/educacio_per_a_la_sostenibilitat/escoles_verdes/e-butlleti/Numeros-2022/147/Programa-ciencia-ciutadana-i-natura.pdf

3.- Dos projectes d’Escoles Verdes entre els candidats al Premi Europeu de la Prevenció de Residus

L’ARC ha reconegut els projectes ‘Mission 5R redusim es montanhes de residus!’ una acció comunicativa multilingüe de l’Escola Sant Ròc, de Bossòst de sensibilització sobre els residus; i el projecte internacional “Every action matters” del Col·legi Sant Josep de Navàs per assolir comunitats locals més sostenibles a partir de petites accions.

Llegiu-ne més https://residus.gencat.cat/ca/actualitat/noticies/detall/np_candidatures_arc_premi_eu_prevencio_2021

4.- Les escoles actuen

a) L’energia eòlica a debat, a l’Escola La Sínia https://www.evgirona.cat/index.php/noticiari/ad/l-energia-eolica-a-debat-a-l-escola-la-sinia,441

Davant la notícia de la possible futura construcció del Parc Eòlic Tramuntana a les costes de Roses, l’alumnat de cicle mitjà ha organitzat un debat sobre els avantatges i els inconvenients que suposaria pel seu entorn i per a la cura del medi ambient.

b) L’Escola La Sardana de Badia del Vallès guanya el Primer Premio Nacional de Huertos Escolares Ecológicos https://agora.xtec.cat/ceip-lasardana/portada/estimat-lhort-primer-premi-escolar-weleda-open-garden/

c) El projecte ‘Estima’t l’hort’ ha estat guanyador del Programa Weleda Open Garden en la categoria de primària. A més del reconeixement, l’escola ha obtingut mil euros per seguir treballant l’hort.

d) Treball sobre l’hort i el medi natural en anglès https://www.evvallesmaresme.cat/index.php/compartim/blog-professorat/ad/a-l-escola-sobirans-treballem-el-medi-i-l-hort-in-english,386

Partint de la llarga trajectòria fent hort i compostatge, l’Escola Sobirans d’Arenys de Munt ha incorporat un especialista d’anglès per tal de treballar de manera vivencial els continguts de sostenibilitat en llengua anglesa. https://agora.xtec.cat/ceip-lasardana/portada/estimat-lhort-primer-premi-escolar-weleda-open-garden/

e) Un joc sobre reciclatge per informar a la comunitat educativa https://www.elcarmetarragona.cat/post/joc-de-reciclatge

Els consellers i les conselleres verdes del col·legi El Carme de Tarragona, actualitzen el coneixement sobre la recollida selectiva a través d’un joc sobre reciclatge, i informen a la seva comunitat educativa de les opcions que ofereix el centre.

f) Espais participatius a l’escola Sant Llàtzer de Tortosa https://agora.xtec.cat/escsantllatzer/portada/processos-de-reflexio-compartida/

g) A l’escola porten a terme processos de reflexió compartida a partir de mecanismes de reflexió i d’espais de participació de diferents comissions, en les quals s’involucra tota la comunitat educativa. Una caseta de bioconstrucció al pati de l’Escola Lluçanès d’Osona

https://agora.xtec.cat/ceipprats/general/tanquem-el-projecte-del-curs-passat-les-cases-del-mon/

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>