Projecte CRISS (Certificacion of digital competences in Primary and Secondary Schools)

El projecte CRISS (Certificacion of digital competences in Primary and Secondary Schools) és una iniciativa impulsada des de la Unió Europea per tal de facilitar la certificació de l’assoliment de les competències digitals de l’alumnat de Primària i Secundària.

Va néixer amb la intenció de poder ajudar als centres educatius a adquirir, avaluar i certificar les competències digitals i fins al moment hi han participat més de 13.000 estudiants d’arreu d’Europa.

L’any 2013, la Comissió Europea va declarar la competència digital com una de les vuit competències claus que qualsevol jove ha d’adquirir abans de finalitzar l’ensenyament obligatori per tal que pugui incorporar-se al mercat laboral sense risc d’exclusió.

Tot i haver-se publicat un marc europeu per a la Competència Digital (actualment la DigComp 2.1), la majoria d’institucions educatives no l’han aplicat perquè encara no existeix una metodologia referent amb estàndards i indicadors que facilitin l’avaluació i acreditació de la competència digital de l’alumnat.

En aquest context és on trobem aquesta nova experiència educativa que permet posar en pràctica l’adquisició, avaluació i certificació de la competència digital de l’alumnat, un requisit que serà indispensable en tots els centres de secundària i primària europeus.

Com a docents, tens al menys 10 raons per triar aquesta nova experiència educativa:

• Potenciaràs les habilitats digitals dels estudiants del teu centre seguint els estàndards de la Unió Europea.
    • Practicaràs la docència de la competència digital amb una eina avantguardista i fàcil de manejar.
    • Augmentaràs la visibilitat i la reputació del teu centre.
    • Fomentaràs la creativitat i la cooperació entre l’alumnat.
    • La flexibilitat d’CRISS permet que puguis adaptar perfectament a la forma de donar les teves classes.
    • El teu centre podrà certificar la competència digital dels estudiants que superin les activitats programades.
    • El professorat que participi en l’experiència educativa rebrà un certificat MOOC.
    • El centre podrà accedir a continguts i recursos pràctics actualitzats gràcies a internet ia la connexió permanent amb el núvol.
  • Tots els docents que participin en l’experiència educativa disposaran d’un servei d’assistència que els donarà suport durant tot el procés.
  • El teu centre estarà preparat per al futur.

Si us cal ampliar informació, podeu anar a la seva pàgina web, on també hi trobareu l’enllaç per si us hi voleu apuntar.