IX Jocs Florals Escolars de Catalunya

El Departament d’Educació convoca els IX Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys.

A continuació us deixem un resum del més significatiu de les Bases dels IX Jocs Florals Escolars de Catalunya.

Les categories establertes són les següents:

• A1. Alumnat del cicle inicial d’educació primària, prosa
  • A2. Alumnat del cicle inicial d’educació primària, poesia
  • B1. Alumnat del cicle mitjà d’educació primària, prosa
  • B2. Alumnat del cicle mitjà d’educació primària, poesia
  • C1. Alumnat del cicle superior d’educació primària, prosa
  • C2. Alumnat del cicle superior d’educació primària, poesia
  • D1. Alumnat amb necessitats educatives de suport educatiu, d’educació primària, prosa 1
  • D2. Alumnat amb necessitats educatives de suport educatiu, d’educació primària, poesia
  • E1. Alumnat amb necessitats educatives de suport educatiu, d’educació secundària obligatòria, prosa
  • E2. Alumnat amb necessitats educatives de suport educatiu, d’educació secundària obligatòria, poesia
  • F1. Alumnat de 1r i 2n d’educació secundària obligatòria, prosa
  • F2. Alumnat de 1r i 2n d’educació secundària obligatòria, poesia
  • G1. Alumnat de 3r i 4t d’educació secundària obligatòria, prosa
  • G2. Alumnat de 3r i 4t d’educació secundària obligatòria, poesia
  • H. Conte audiovisual i il·lustrat per a tot l’alumnat de primària

La categoria del conte il·lustrat està adreçada a l’alumnat de primària de centres ordinaris i també d’educació especial. El propòsit és promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des de l’àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’àmbit artístic. En aquesta categoria s’han d’abordar noves tècniques narratives com el guió, la llengua oral, la banda sonora i la dimensió visual i plàstica.

Els treballs presentats, un per categoria, han de ser col·lectius, excepte les categories F1, F2, G1 i G2, que han de ser individuals. En el cas de ser col·lectius, hi han de participar, com a mínim, tres alumnes; a partir d’aquest nombre, cada centre pot decidir el total d’alumnes que hi participarà.

El centre ha de garantir que els treballs presentats en qualsevol categoria siguin originals i elaborats a l’aula. En el cas que a la fase final es detecti que algun treball no compleix els requisits establerts en aquesta convocatòria, aquest serà retirat i no podrà ser substituït.

Aquests treballs han de ser una mostra del procés d’escriptura que es fa als centres, i no només han de ser escrits per presentar-los al certamen dels IX Jocs Florals Escolars de Catalunya.
Al web Jocs Florals de Catalunya (XTEC, centres, Jocs Florals) trobareu recursos i materials per treballar el procés d’escriptura amb l’alumnat.

Característiques de la presentació:

• L’extensió no pot ser superior a 3 fulls, amb un màxim de 25 línies per full.
  • El tipus i el cos de la lletra han de ser Arial 12.
  • El format ha de ser en DIN A4, a una sola cara i a doble espai.
  • Hi ha de constar el títol de l’obra, i a dalt, a la dreta, la categoria i el pseudònim.
  • És imprescindible que els treballs arribin corregits respecte de l’ortografia, la sintaxi i el vocabulari.
  • El conte digital ha de tenir una durada de 4 a 6 minuts. Consulteu les bases específiques d’aquesta modalitat.

Els treballs guardonats es penjaran al web de la XTEC. A fi de poder participar en el certamen, els centres s’han d’adreçar al serveis educatius de zona (CRP) abans del 25 d’abril i lliurar-hi els treballs en el termini establert, en suport digital.