GUIA Trastorn específic del llenguatge TEL/TDL. Orientacions per a docents

El web d’Educació Inclusiva posa a l’abast aquesta guia d’orientació educativa sobre el TEL/TDL, elaborada per logopedes del CREDA

Jordi Perelló, pretén oferir eines i recursos que puguin ajudar als equips docents a la planificació i organització de la millor resposta educativa per tal d’afavorir l’evolució d’aquests alumnes.

És una eina molt pràctica que a més respon a preguntes que sovint es plantegen els docents. Aquestes orientacions ajudaran a entendre els topalls de l’alumne/a, però sobretot les seves potencialitats i la rellevància de realitzar una intervenció adequada. Gràcies a la interacció i a la imitació els infants accedeixen de manera natural al llenguatge com a eina de comunicació  però també com a competència clau del desenvolupament cognitiu. Tot i així, hi ha un grup reduït d’infants que té serioses limitacions en aquest procés, són els infants amb Trastorn Específic del Llenguatge (TEL). Aquests infants necessitaran que es posin en funcionament totes les eines i recursos disponibles en l’entorn familiar però també educatiu per tal de donar una resposta ajustada a les seves necessitats i dotar-los de mecanismes compensatoris.

Aquest material serà de molta utilitat, no solament per entendre què passa als infants o els joves amb TEL/TDL, quins són els seus problemes, per planificar els ajuts que faran créixer el seu desig d’aprendre i els seus coneixements i, també, per organitzar l’equip humà que li donarà suport: companys, família i equip docent.