Acollida d’Alumnat provinent d’Ucraïna

Des del web d’Alumnat d’Origen Estranger  ens proporcionen materials que ens poden ajudar a l’acolliment d’alumnat i famílies ucraïneses que es van incorporant a les aules dels centres educatius, com a desplaçats de la guerra de Rússia contra Ucraïna

L’ucraïnès i les llengües a Ucraïna

La importància de l’acollida inicial

En l’acollida inicial, una manera de demostrar empatia vers l’alumnat procedent d’un altre país és donar-li la benvinguda en la seva llengua. Aprendre algunes paraules i expressions en ucraïnès, com ara holabenvingut/dacom estàscom et diusgràciesno, i poder-les utilitzar en el primer contacte que s’estableixi entre l’alumnat i l’escola, el farà sentir-se acollit i segur. Un cartell de benvinguda a l’aula, elaborat pels companys, amb aquestes mateixes expressions escrites en ucraïnès i català, és un bon suport per acompanyar-lo en els primers aprenentatges de la llengua catalana. Esdevé, alhora, una pràctica perquè l’alumnat de l’aula faci un treball de reconeixement de la diversitat cultural i lingüística que ens envolta i aprengui que hi ha alfabets que es representen de manera molt diferent del nostre, o que les llengües s’organitzen en famílies lingüístiques, per exemple.

Aprendre català des de l’ucraïnès

Característiques dels materials per a l’acollida inicial

Proporcionar suport als aspectes emocionals de l’alumnat

Documentació per a famílies i escola traduïda a 18 llengües

L’acollida de l’alumnat refugiat

1. Joan

Hola,
    Em dic Joan, som professor de l’EOI Inca-Alcúdia (Mallorca). Fa unes setmanes he començat el voluntariat de clases d’espanyol a Ucraïnesos. Emperò tenc alumnat jove que están interessats en aprendre el Català, per tot això, m’agradaría poder rebre algun material per a poder treballar amb ells.