8 de febrer: Dia de la Internet Segura

El 8 de febrer se celebra el Dia de la Internet Segura 2022. És una data marcada al calendari per posar èmfasi en la necessitat de construir, entre tots, una Internet millor. Enguany, des del web internetsegura.cat volen adreçar aquesta consigna als educadors, als alumnes i a les alumnes i a les famílies. I ho fan de la mà d‘Xtec.cat, d’Edu365 i de Famílies Digitals.

Per als educadors, posen a disposició una sèrie de continguts formatius d’autoconsum per tal d’aprofundir en el coneixement de la ciberseguretat. A més, coincidint amb el Dia de la Internet Segura 2022, el 7 de febrer comença la quarta edició del curs Ciberseguretat a l’aula. A més a més, es pot trobar un nova fornada de càpsules autoformatives sobre ciberseguretat: identitat digital, per una banda, i ciberassetjament, per una altra.

I per traslladar a l’aula qüestions de seguretat a Internet, posen damunt la taula les propostes de treball al voltant dels CiberTrucs per a Primària i per a Secundària.

Per als alumnes, un conjunt de capacitacions de seguretat per a nenes i nens i per a joves per introduir-se en el món de la seguretat a Internet de manera fàcil i amena, i sobretot útil. De moment:

Per a les famílies, un nou conte de la col·lecció sobre ciberseguretat adreçada a canalla d’entre 6 i 12 anys i nous recursos a la web, a l’apartat dedicat a aquest col·lectiu. El conte d’aquesta edició del Dia de la Internet Segura es titula ‘El meu ordinador no és cap joguina!‘ amb una versió accessible. Va acompanyat d’una guia de lectura, per treballar-lo a casa, si voleu.

A més a més, al web del Safer Internet Day, hi ha tot de recursos per a famílies (en diferents idiomes) per treballar la seguretat a la xarxa de la canalla, des de diverses perspectives.

També posen a disposició de tota la ciutadania els consells de ciberseguretat que el director d’Estratègia de la Seguretat de l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya, Tomàs Roy, explica al podcast  ‘Felicitat Digital’, presentat per la Mariola Dinarès. Voleu descobrir més coses sobre l’empremta digital? Sobre les còpies de seguretat al núvol? Sobre les estafes més comunes a Internet? Sobre els mites del mode incògnit de navegació? Tot plegat de manera didàctica i amena.

Si voleu fer difusió del Dia de la Internet Segura, posen a la vostra disposició uns quants recursos gràfics que podeu fer servir lliurament. Hi trobareu el cartell de la diada, imatges per a les xarxes socials i l’enganxina identificativa que poden usar amb les difusions d’activitats que preparin els centres.

No us oblideu de fer servir els hashtags específics: #SID2022#diainternetsegura i #UnaInternetMillor.