3Cat, la plataforma de continguts en català

Aquesta setmana ha entrat en funcionament 3Cat, una plataforma de continguts digitals de qualitat en català, gratuïta i d’accés obert per a tothom. La plataforma arrenca amb 280.000 hores de continguts audiovisuals en català i amb un catàleg adreçat a públics diversos, que inclou sèries, pel·lícules, documentals, reportatges, continguts infantils i juvenils, esports, receptes i programes de cuina… a més d’una trentena de produccions pròpies elaborades exclusivament per a la plataforma.

3Cat constitueix la fusió entre els diferents mitjans que formen part de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA): Televisió de Catalunya i Catalunya Ràdio. Té com a objectiu reformular l’estructura clàssica de televisió i ràdio, ja que hi afegeix els pòdcasts, els videopòdcasts i els xous de televisió exclusius, i es transforma en una gran fàbrica de continguts en català.

Al costat de l’ampli catàleg en català, la plataforma també inclou continguts que potencien la difusió de l’aranès. A més, promou l’aprenentatge de llengües estrangeres, sobretot de l’anglès, amb la utilització del sistema dual i dels subtítols en anglès a les pel·lícules, i amb propostes com ara el concurs Fish&Chips, els videoclips del programa “Tags” o la iniciativa del “Super English Day”.

L’ús a les aules de vídeos infantils, audiovisuals educatius, reportatges d’actualitat o centrats en aspectes concrets del coneixement, i programes que ressegueixen períodes de la nostra història, la trajectòria professional de científics i escriptors, per posar-ne només alguns exemples, és un mecanisme que facilita i complementa els processos d’ensenyament i d’aprenentatge en l’àmbit escolar. Aquesta plataforma aplega molts d’aquests recursos, tots ells en català, en un únic espai, i això facilita la tasca dels docents a l’hora de cercar materials complementaris per aprofundir en les diverses àrees i matèries.

La plataforma 3Cat substitueix el servei de 3alacarta i l’aplicació mòbil de TV3. En aquesta pàgina trobareu tots els passos que cal seguir per registrar-se a la plataforma i accedir-hi des de l’ordinador, i per descarregar-se l’aplicació a la televisió o a la tauleta o al mòbil.