Comunitat de pràctica de biblioteques escolars Baix Llobregat 6

El mes d’octubre es va iniciar la comunitat de pràctica de biblioteques escolars d’enguany amb una conferència de la Sra. Montse Colilles, psicòloga i psicoanalista, formadora i assessora en l’etapa d’educació Infantil i formadora en literatura en la primera infància.

Va parlar dels contes tradicionals com a una de les experiències literàries més fantàstiques per llegar als infants, patrimoni cultural de les diferents cultures que els expliquen.

La conferència va ser molt interessant perquè va donar informació rellevant per entendre la importància de transmetre la tradició oral i la saviesa que s’ amaga al darrera de cadascuna de les històries fantàstiques dels contes tradicionals. La importància de veure més enllà dels relats i com aquests toquen els sentiments, ens emocionen (la por, la ràbia, el desconcert, l’alegria…) i ens fan viure, a través d’aventures màgiques i imaginàries, la realitat de la vida.

Explicar un conte és un regal, sigui pels més menuts o pels més grans.

I vet aquí un gos i vet aquí un gat que aquest conte s’ha acabat!