Apareix el segon número del Full Informatiu del PEE de Sant Vicenç dels Horts

El segon número del Full informatiu del Pla Educatiu d’Entorn de Sant Vicenç dels Horts ens reporta una informació sobre la Trobada pedagògica d’inici de curs – esdeveniment en què es va fer una valoració general sobre el Pla Educatiu d’Entorn -, una ressenya sobre el Projecte Aprenents que incorpora una entrevista amb Àngels Salvatella que n’és la coordinadora; així com informació sobre els Programes de qualificació professional inicial i un article d’Olga Adroher, directora dels Serveis Territorials del Departament d’Educació al Baix Llobregat.

Un seguit de notícies breus, així com l’editorial, que tot seguit us reproduïm, completen aquesta segona edició del Full informatiu.

Després d’un curs de desenvolupament del Pla Educatiu d’Entorn al nostre municipi i del procés d’avaluació portat a terme conjuntament amb els membres de la Xarxa Plenària, el curs 2008-09 s’ha plantejat de continuïtat de les accions iniciades i d’implementació de les no iniciades i de les de nova creació. Tot plegat, amb més solidesa organitzativa i major profunditat en la diagnosi  de necessitats i en l’avaluació del Pla.

Hem d’avançar també en el procés de sensibilització dels diferents agents quant als eixos del PEE i el treball en xarxa, així com en la difusió de les accions principals a través de l’edició del full informatiu i altres eines de comunicació.

És necessari afavorir la implicació més activa d’alguns dels agents que integren la Xarxa, especialment en l’àmbit de l’educació no formal i informal, que ens permetrà avançar en el desenvolupament d’algunes de les accions que, per falta de temps, estan encara en una fase molt inicial, tot just en la de detecció de necessitats.

L’educació en el lleure, la relació amb les famílies i el treball amb les entitats esportives i culturals necessitaran una atenció especial i esforç aquest curs per anar incorporant tots aquests àmbits d’una manera més estructurada i sòlida en el Pla Educatiu d’Entorn.

S’ha revisat l’estructura d’algunes de les comissions de treball i per a aquest nou curs s’ha considerat necessari passar de quatre a tres comissions: Inclusió Escolar, Transició Escola Treball i Entorn Social i Educatiu. També se n’ha revisat l’organització interna i s’ha incidit en el mètode de treball
d’aquestes.

Estem entrant en una etapa de concreció i de consolidació que requerirà segurament més d’un curs per a completar-la.

|ACCÉS A LA VERSIÓ PDF DEL FULL INFORMATIU|