Sant Vicenç dels Horts: cap a un municipi lector

municipislectorsUn nou acord entre l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, maldarà en promoure la lectura al conjunt de la població de la ciutat amb la perspectiva de fer de Sant Vicenç dels Horts un municipi lector.

Els municipis lectors es caracteritzen per:

A. Promoure el gust per la lectura entre els infants de la població des de l’escola bressol fins a 6è de primària.

B. Aconseguir un major nivell de lectura en els infants de la vila.

C. Implicar a totes les entitats del municipi (escola de primària, escola bressol. Biblioteca, llibreria, ajuntament…), així com a tots els ciutadans, en el projecte.

D. Assolir un compromís ferm per part de tota la societat envers la lectura i el desenvolupament de la mateixa.

E. Formar ciutadans compromesos i responsables per a la millora del seu interès per l’entorn i la cultura partint de l’activitat lectora com a forma d’ampliar la visió del món.

En aquesta direcció, s’estan generant els ressorts necessaris per diversificar el màxim d’accions possibles i abastar tots els àmbits possibles de la vida ciutadana de Sant Vicenç dels Horts.

Us deixem a continuació un vídeo explicatiu dels punts bàsics que caracteritzen els municipis lectors.