Querido hijo: estàs despedido

DADES TÈCNIQUES
Autor: Jordi Sierra i Fabra
Il•lustradora: Magalí Colomer
Editorial: Alfaguara
Any d’edició: 2000
Format: llibre
Idioma: Castellà
Pàgines: 114
Nivell: Educació primària (Cicle Superior)

ESTUDI DEL LLIBRE
Temes principals: Relació pares i fills

  • Subtemes: Tipologies textuals: la carta formal i la instància

Gènere:  Narrativa

Resum/Argument
Una mare decideix acomiadar al seu fill per desordenat, per desobedient, per trapella, per la seva manca d’interès pels estudis… Passats 30 dies que li han donat, i incapaç de canviar el seu comportament, ha d’abandonar casa seva. La seva mare l’ha acomiadat!

Ambientació:

  • Espai: Casa, carrer
  • Temps: Present

Personatges: Narrador, Miguel (el fill), els seus pares i els seus amics.

PROPOSTES D’ACTIVITATS
Abans de llegir
Lectura del títol: Es fan hipòtesis sobre el significat, els possibles motius dels pares per acomiadar-lo, com pot evolucionar la historia.

Durant la lectura
Es poden realitzar diverses activitats:
– Recollir els motius pels quals la mare vol acomiadar al seu fill.
– Treballar la carta formal, a partir de la carta d’acomiadament de la mare.
– Un cop s’ha arribat al punt en el qual el fill visita a l’advocat, es pot treballar la instància, com a tipologia textual. Poden escriure la instància que creuen que escriuria el fill i després contrastar-la amb la que fa el protagonista.

Després de la lectura
En finalitzar la lectura, es pot aprofitar per:
– Fer un debat sobre si els pares tenien o no raó d’acomiadar al seu fill.
– Reflexionar per grups sobre què faria cadascú si es trobés en el lloc del protagonista per posar-ho, posteriorment, en comú.

Ressenya: Maria Capdevila Camprubí (Escola Sant Jordi, Sant Vicenç dels Horts)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>