Jornades territorials de biblioteques escolars

I JORNADA DE BIBLIOTEQUES ESCOLARS A LES TERRES DE L’EBRE

“Biblioteca escolar oberta a l’entorn” :

• Biblioteques de Zona Escolar Rural  “Projecte puntedu, projecte de ZER”  ZER l’Oliver
  • Biblioteca escolar i familia “Protagonistes de la setmana” Escola Cèsar Martinell
  • Biblioteca escolar i comunitat educativa “Obrim les portes de la biblioteca” Escola Riumar
  • Biblioteca pública i biblioteques de centres de primària i de secundària “Xarxa de treball cooperatiu” Biblioteca Comarcal Sebastià Juan Arbó

II JORNADA DE BIBLIOTEQUES ESCOLARS A LES TERRES DE L’EBRE

“Lectura i biblioteca escolar en el món digital”.

III JORNADA DE BIBLIOTEQUES ESCOLARS A LES TERRES DE L’EBRE

“Pla de lectura i Biblioteca escolar”.

Conferència marc:

Més informació:

IV JORNADA DE BIBLIOTEQUES ESCOLARS A LES TERRES DE L’EBRE

“Cap a una biblioteca 2.0 integrada a l’entorn.”

Més infomació:

V JORNADA DE BIBLIOTEQUES ESCOLARS A LES TERRES DE L’EBRE

“El llibre il·lustrat”

• Els il·lustrats: una descoberta, diverses veus.
    A càrrec de Mònica Badia, mestra i responsable del Programa de Biblioteques escolars Puntedu. Subdirecció general de llengua i plurilingüisme i del servei d’immersió i acolliments lingüístics del Departament d’Ensenyament.
    Presentació del document elaborat per Cecília Lladó i Mònica Badia per al programa El gust de la lectura 2013-2014.
  • Taller: Conversa literària del llibre La Caputxeta Vermella de Roberto Innocenti a càrrec de LluïsaMorelló, assessora del Servei d’immersió i usos lingüístics del Departament d’Ensenyament i Mònica Badia, mestra i responsable del Programa de Biblioteques escolars Puntedu. Subdirecció general de llengua i plurilingüisme i del servei d’immersió i acolliments lingüístics del Departament d’Ensenyament.
  • La il·lustració amb ulls d’il·lustrador a càrrec d’Ignasi Blanc, Il·lustrador de les Terres de l’Ebre. Actualment viu i treballa a Barcelona. Publica per a editorials diverses i participa,en exposicions i sessions didàctiques al Saló del Llibre Infantil i Juvenil de Saarbrücken, Alemanya des del 2001.

Espais de propostes didàctiques sobre llibres il·lustrats:

• Espai 1 El llibre El meu pare a càrrec de Txe Antó i Laia Perulles, mestres del Col·legi Sagrada Família de Tortosa i el llibre Bernat l’amoïnat presentat perAmanda Curto, mestra de l’Escola Cinta Curto de Tortosa.
  • Espai 2 El llibre L’home del sac a càrrec de Noèlia Segura i el llibre La Puça russa presentat per Mª José Giné, mestres de l’escola Ferreries de Tortosa.
  • Espai 3 El llibre Oliver Button es una nena a càrrec d’Eladi Mayor, mestre de l’escola La Mercè de Tortosa, el llibre La Bibliotecària de Bassora presentat per Alons Navarro, mestre de l’escola Ferreries de Tortosa i el  llibre Els ratolins de la senyora Marlowe presentat per Bea Boldú, mestra de l’escola el Temple de Tortosa.