Recer[kids]. Recerca científica per a escoles inquietes

Es posa en marxa la VIII edició de Recerkids!

Enguany, amb motiu del centenari del bioquímic, catedràtic i col·laborador de la NASA, Joan Oró, Recerkids girarà entorn de l’origen de la vida i l’astronomia, commemorant així les importants contribucions del català en aquest àmbit. Si teniu ganes de treballar el mètode científic amb material didàctic ben pautat i acompanyament durant tot el procés i, a més, voleu compartir els resultats de la vostra recerca amb altres escoles, aquest és el vostre programa!

COM S’ARTICULA EL PROGRAMA?

Inscripcions: del 8 de novembre al 15 de desembre de 2023. Formulari d’inscripció
Projecte de recerca: del 8 de gener al 12 d’abril de 2023
Congressos: maig de 2024 (dates i llocs per concretar)

Fase 1:
Un projecte de recerca científica a l’aula: les escoles participants disposaran de material de suport per a l’activitat docent, assessorament didàctic personalitzat, una sessió formativa sobre com orientar la recerca i la xerrada d’una persona experta en astronomia. Al final de la fase, caldrà elaborar un pòster científic que publicarem a la nova web de Recerkids.

Per aquesta fase no hi ha límit de places.

Fase 2:
Un congrés científic a Barcelona, Girona, Tarragona i Lleida: els grups classe que obtinguin plaça exposaran i compartiran, amb altres centres, els resultats de la seva recerca. A més, podran participar en tallers experimentals i gaudir d’un espectacle científic d’allò més emocionant!

L’aforament dels congressos és limitat i, per tant, les places també ho seran. Aquestes s’assignaran per ordre d’inscripció.