Gaudí i les matemàtiques

“Em van preguntar per què feia columnes inclinades, al que vaig contestar: per la mateixa raó
que el caminant cansat, en aturar, s’apuntala amb el bastó inclinat, ja que si es posés vertical,
no descansaria.”
ANTONI GAUDÍ.

El MMACA amb el seu lema “Les Matemàtiques entren per les mans!” ens acosta amb algunes de les seves propostes didàctiques al treball de la geometria de manera vivencial

ARC CATENARI

Les forces actuen a tot arreu, però la natura ha trobat la manera de compensar-ho. L’arc catenari no necessita contraforts per poder erigir-se.

Aquest arc pren el seu nom de la catenària o corba que descriu una cadena suspesa entre dos punts situats a idèntica altura i que no aguanta altre pes que el seu propi. Voleu experimentar de primera mà l’experiència de la seva construcció?

Al CRP disposem de Kits en préstec perquè ho pogueu treballar a l’aula.

EL PARABOLOIDE

Paraboloide hiperbòlic: és una de les superfícies regalades més utilitzades pel Antoni Gaudí, el podem trobar a teulades i construccions de l’arquitecte arreu, però us havíeu plantejat la

possibilitat de construir un model de taules de multiplicar 3D amb un d’ells?

Amb la Guia Didàctica que us enllacem trobareu aquesta i altres propostes per per poder aplicar aquests models a les vostres activitats d’aula.

Per saber-ne més…

El MMACA (Museu de le Matemàtiques de Catalunya) us ofereix guies didàctiques per poder “Gaudir” amb l’alumnat del vostre centre i aplicar les matemàtiques manipulatives en el treball de l’àrea.

Tots aquests materials els podeu consultar al nostre Catàleg de préstec

Condicions del préstec

Durada: màxim 3 setmanes per centre al llarg del curs escolar

Recollida i retorn del préstec: de dilluns a divendres d’11h a 14h i de 16h a 18h

(durant les dates del període de préstec sol·licitat)

Per altres períodes o modificacions del préstec, consulteu a e3990102@xtec.cat

Normes d’ús
  •  És responsabilitat de l’usuari assegurar-se del material que se li lliura a l’inici de la reserva.
  •  Qualsevol pèrdua o desperfecte del material serà responsabilitat del centre educatiu, que haurà de reposar-lo.
  •  Cal retornar correcte el material; se’n farà la comprovació.
  •  Cal comunicar qualsevol incidència que es produeixi durant el seu ús.