Contes a l’Esprint

Des del CESIRE ens fan arribar aquesta nova proposta!

Un concurs que impulsa la literatura i la creativitat a les aules i fomenta l’interès per l’escriptura així com la valoració de la llengua com a element lúdic i creatiu. Alhora també s’impulsa el tractament integrat de llengües al centre i el treball col·laboratiu entre l’alumnat.

En què consisteix? Escriure un conte guiat (a partir d’unes instruccions i alguns elements que l’atzar decidirà), en equip, en un temps determinat (2 hores i mitja), tot creant un objecte associat al conte, en qualsevol de llengües del centre (català, castellà, anglès).

On i amb qui? Al propi centre, amb alumnat de l’ESO i un equip professors que dinamitzin l’activitat a partir de les instruccions del concurs.

Com? A partir d’una dinàmica que trobareu a l’apartat Materials i instruccions i d’un treball en equip del professorat del centre.

Quan? Els centres poden participar-hi en paral·lel a la realització de Problemes a l’esprint, incloure-ho com a activitat dins la diada de St. Jordi o triar una altra data abans de la diada de St. Jordi per poder enviar els contes guanyadors al CESIRE i poder-los publicar a la nostra pàgina web. Enguany a causa de la pandèmia admetrem contes fins al mes de juny.

Us animem a fer el concurs amb grups més petits i no a nivell de centre pel risc constant de contagis i que experimenteu la proposta.

Podeu enviar els contes finalistes al correu del CESIRE (cesire@xtec.catfins al 20 de maig de 2022. Si teniu algun problema amb l’enviament poseu-vos en contacte amb nosaltres a través del correu electrònicInscripció curs 2021-2022