Conferències 100tífiques – Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència Dimarts – 11 de febrer de 2020

Programa 100tífiques – Dimarts 11 febrer 2020 – 11.30 h – 13:00 h

Destinataris: alumnat de 6è curs de PRIMÀRIA a les escoles  i 1r d’ESO als instituts

Hora: 11.30 h – 13.00 h

Conferenciant: Judit Bonet Torné

Títol de la xerrada: Sostenibilitat, Què és?

Centre de Lectura de Reus
Carrer Major, 15, 43201 Reus
Les places son limitades. La reserva de plaça per la conferència es realitzarà per ordre de sol.licitud.

INSCRIPCIÓ

Breu resum: xerrada participativa amb els alumnes, per reflexionar quin és el significat de la paraula sostenibilitat i l’entorn en el que vivim. Anàlisis del recursos disponibles en funció del lloc on s’habita, drets de les persones a l’aliment, roba, vivenda i cost que representa. Durant la xerrada s’introduiran els conceptes bàsics de Medi Ambient: emissions, residus, sòls contaminats, aigües,…

“100tífiques” és una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i el Barcelona Institute for Science and Technolgy (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i de l’Institut Català de les Dones.

Volem visibilitzar i destacar la rellevància i el paper estratègic de les dones a la ciència i la tecnologia, tot fomentant accions conjuntes entre científiques d’acadèmia i d’empresa. Promovem una relació més directa i recíproca entre la ciència i la societat, i molt especialment, treballem per a incrementar la consciència d’aquest col·lectiu i eixamplar-ne l’espai.

Amb aquesta finalitat, “100tífiques” pretén:

• impulsar vincles i dinàmiques col·laboratives entre científiques del sistema públic i del privat; i també amb altes directives d’empresa i prescriptores de les polítiques públiques;
  • fomentar l’impuls de vocacions científiques i/o emprenedores entre les nenes;
  • potenciar la connexió i interacció de científiques i ciutadanes, tot vertebrant accions bidireccionals. Això implica tant disseminar i divulgar els resultats de la recerca entre la ciutadania, com recollir les aportacions de ciència ciutadana que es fan a Catalunya.

El programa s’ha iniciat el 2019 amb una primera activitat orientada a impulsar les disciplines STEAM entre les nenes, consistent en 100 xerrades divulgatives simultànies a càrrec de 100 investigadores del sistema públic i privat a 100 centres escolars de Catalunya.

INSCRIPCIÓ